• mezzi

rese "sulky" tips?

Vi ska resa både till solen (flyga) och sverige samt tysklad/danmark detta året. Sonen är drygt 1 ½ år nu.

jag vill att vagnen är

liten ihopfälld/smidig
    helt handtag
    fullt ligg läge ( ok om det är nära fullt liggläge)
    luftig
    lättkörd
    bågefram  (sele om det är möjligt)

har ni tips på några sådana vagnar?

• Svar på tråden rese "sulky" tips?
  • 071001

Mja inte som har allt du önskar, men Maclaren har en sulky som är väldigt bra och uppfyller några av kraven. Sele, fullt liggläge, luftig, smidig och lättkörd.

• mezzi

självklar behöver inte allt uppfyllas, men det beror ju på hur mycket det andra överväger liksom!

Ska genast kolla på sådana!
    Någon särskild modell (om det finns flera) som du gillar bäst?

• 071001

Vi hade en enklare Maclaren, Ryder, den har inte fullt liggbart läge.
    Kan inte komma på vad den modellen jag tänker på nu heter. Flera vänner som kört den och varit mycket nöjda.

• mezzi

kicka lite sanbbt, såg smidiga ut, men tycker det verkar jobbigt att inte ha helt handtag?
    Men ska se om jag kan provköra innan jag säger vad jag tycker om detSkrattande.

• 071001

Jag är kort (155 cm) och har inte upplevt det jobbigt att köra denna trots att det inte är helt handtag och det sitter rätt högt för mig.

• pp08

Mezzi: de vagnar/sulkys som inte har helt handtag brukar vara mindre/smalare ihoppfällt. De är alltså smidigare och oftast lite lättare om du ska ut och resa, tex. flyga.

Vi har en Britax (Yanis) från förra året. Har inte helt handtag men..... Fullt liggläge, båge fram (som lätt går att ta bort om man vill) , sufflett, sele, armstöd på sidan. Svängbara hjul fram som går att låsa (så att de inte svänger, då lättare på snö, grus eller sand). Sufflet går enkelt att ta bort. Varukorg under.

enda nackdelen på denna vagn att den blir lång när de är fällt, dvs man viker inte vagnen dubbelt men "planar" ut hela. Men får precis plats i "Babyproffsens" biliga väska/fodral.

Hört annars mycket positivt om Chicco Lightway (osäkar ang. stavning).

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • mezzi

tackar! ska titta på allt, men bra att ha lite olika åsikter och erefrenheter med sig i tankarna när man känner och klämer på vegnarana i affären!

• Omega83

Babytravel har en smidig sulky, tror den heter Milano. Fullt liggläge, sele (båge att köpa till för 99 kr) solskydd, rymlig nätkorg under och blir väldigt liten när man fäller ihop. Tror vi köpte vår för 899kr, hade med den till Kanarieöarna i februari och är supernöjda!

• HeartsOnFire

En vagn som jag anser uppfyller alla dina krav är Akta Graco Mirage+.
    Vi har den vagnen och är väldigt nöjda med den. Använder den som sommarvagn mest. Köpte den när vi skulle åka till Mallorca för att ha med oss en liten och smidig vagn.

• Sheldon

Vi har en Chicco LiteWay som resevagn och är väldigt nöjda med den. Första resan var sonen inte ens ett halvår så för oss var liggläget avgörande och den har fullt liggläge. Lättkörd och snygg är den också! Båge måste man köpa till, sele finns. Inte helt handtag, men BRA handtag (tycker jag).

• MamaPapa

Vi har haft en Maclaren Quest som har varit jättebra och slittålig. Den har inte båge fram eller helt handtag men de andra grejerna. 

• älskarlivet81

Vi har en quinny zapp. Just den vi har kan man inte fälla ryggen på, men den är lite lutad ändå. Däremot har de släppt en quinny zapp extra som man kan fälla till liggande.

• Dixie
    älskarlivet81 skrev 2011-03-14 18:49:17 följande:
    Vi har en quinny zapp. Just den vi har kan man inte fälla ryggen på, men den är lite lutad ändå. Däremot har de släppt en quinny zapp extra som man kan fälla till liggande.
    fast en quinny zapp har ju inget liggläge alls - den är i princip helt rak...... den fungerar bra till lite större barn, men inget jag hade köpt till en 1åring

TS - vi har en carena easy - den uppfyller dina krav! 
  • älskarlivet81
    Dixie skrev 2011-03-14 21:11:45 följande:
    fast en quinny zapp har ju inget liggläge alls - den är i princip helt rak...... den fungerar bra till lite större barn, men inget jag hade köpt till en 1åring

TS - vi har en carena easy - den uppfyller dina krav! 
    Den har lite lutning. Vi har köpt en sådan och kommer ha den nu när vi reser till USA, vår dotter är 10-11 månader på den resan och det kommer säkert gå superbra! Hon somnar ju titt som tätt sittande i vanliga vagnen också :)

Men det finns quinny zapp extra om man vill kunna fälla den! Det är en ny modell som kommit ut! 
Svar på tråden rese "sulky" tips?