• Anonym (less)

Så trött på min tråkiga man och tråkiga liv!

Hur illa jag än tycker om Linda bengtzing så fastnade jag för texten i hennes bidrag

Har hittat mannen med rätt kemi Har hittat mannen med bra fysik Han är en riktig karl, en sån man vill ha En trygg familjefar Som kan plocka ur en diskmaskin Och kan byta olja på min bil Han är en riktig karl, en sån man vill ha En trygg familjefar Men ändå i min fantasi Finns en annan i mitt liv Varje gång jag ser dig exploderar det nånting inom mig Det räcker att du ler mot mig så kapitulerar jag Varje gång jag attraheras då vill jag bara va' med dig Ingenting jag kan hantera, jag vill ha mera Undrar, e det fel på mig?  Jag är gift men en jätte snäll kille som ser bra ut, är en jätte bra pappa osv men jag känner mig så less!
    Är livet bara såhär?

Vi kämpar ekonomiskt då jag studerar och unnar oss aldrig något, han ställer upp och åker hem från jobbet skjutsar mig till skolan går ut men hunden, lämnar vår dotter på dagis, städar fixar och grejjar.

Jag gör nada och kan inte han någongång så ställer hans mamma upp.
    Jag känner mig helt obetydlig. Fattar jag låter bortskämd nu men varför behövs jag här,'drömmer om en annan man och att bara dra, är gravid och inser att jag aldrig skulle kunna lämna min dotter ens för en vecka men jag är så trött på detta vardagsliv.

Känner nästan ingen i denna stad, hans hemstad och gör absolut ingenting. Jobbade ett tag i en klädbutik och det var underbart men när jag blev gravid igen, oplanerat och jätte dumt egentligen, mådde jag så dåligt att jag inte orkare fortsätta utan hoppade på en utbildning som jag iförsej tycker är riktigt bra men hade gärna gått den på ritkigt i en större stad. Detta är en yrkesutbildning på ett år som jag inser inte kommer ge så mkt.

Drömmer om att flytta till Göteborg få studera och umgås med mina verkliga vänner. Om det inte vore för att jag var gravid hade jag kunnat göra detta men dagis och ensamstående mamma i Göteborg får mig tvivla.
    så jag låter dagarna gå, inbillar mig att livet ska välja rätt val åt mig.

Jag är ritkgit taskig mot min man, han går på sina knän för att få mig nöjd men får tillbaks som svar att jag inte älskar honom och jag ej tror på detta förhållande men de får honom bara kämpa ännu mer. När ska han ge upp, det är inte mitt drömliv att vara ihop med en toffel som får mig vilja banka huvudet i väggen varje gång han öppnar munnen.

• Svar på tråden Så trött på min tråkiga man och tråkiga liv!
  • mannen från Backbyn

Det var en annorlunda historia det här. Ingen otrohet, inget misshandel, ingen svartsjuka...
    Toffelmän är tråkiga, och det är avigsidan med ordentligheten.

Här kör vi mjukt. Tack för visad hänsyn.
  • Anonym (Kom igen!)

Men ta tag i ditt liv då! Det är ju inte hans ansvar att roa dig. Det låter dessutom mer som att du inte trivs med dig själv, därför åker din man på ditt självförakt. Låter hårt, men jag har varit där och som tur var var jag inte gravid utan bröt upp utan att titta tillbaka. Men nu, långt senare, inser jag hur dåligt jag mådde och det inte var hans fel på något sätt och jag var otroligt orättvis.

Du kan behöva hjälp att komma ur det här. Kanske prata med någon av dina "riktiga" kompisar, och se till att välja någon som inte bara säger det du tror du vill höra, utan någon som är rak och verkligen kan få tankarna att snurra på dig. DU har ansvar för ditt (och dina barns) liv.

• sextiotalist
    mannen från Backbyn skrev 2011-03-14 14:56:41 följande:
    Det var en annorlunda historia det här. Ingen otrohet, inget misshandel, ingen svartsjuka...
    Toffelmän är tråkiga, och det är avigsidan med ordentligheten.
    Ja, toffelmän är tråkiga för att de inte står för sig själva, inte för att de inte misshandlar, inte är svartsjuka eller så. Min sambo är inte svartsjuk, är inte våldsam, inte nedvärderande. Men han är en person med integritet.

En man som ger upp sig själv för att den andra skall vara nöjd är oattraktiv.

Ts.
    Vad är det du vill ha ut av ert gemensamma liv?
  • Trivelina

Gör något åt ditt liv då, snacka om verkligen sluta funka.... Jisses... Han gör allt redan men du väntar även på att han ska göra slut?

• Anonym (less)

men vad kan jag göra?
    Är gravid och lämnar jag honom kan jag inte fortsätta studera( han skall vara pappaledig) och jag kan ju bara föda barnet och gå...

Jag vet inte vad jag vill med mitt liv. bara inte detta.
    Det är så långt från vem jag är, men den jag är är lite svårt att vara i den situation jag befinner mig i.
    Vi är så olika och har ingeting att prata om förutom renovering och hur tråkiga vi är.

Hade jag varit en man hade det varit så mkt enklare men mammor får inte lämna sina familjer, inte för att jag skulle klara det men känner mig fastkedjad.

om nån har nån bra ide vad ni menar med att ta tag i sitt liv så säg för jag vet inte HUR. 

mina vänner vill jag ska lämna honom förutom några som tycker jag bara borde försöka hitta gnistan igen.

kan jag säga till min man att han får stå upp för sig själv för det är jäkligt avtändande att ha en man som inte har någon vilja, fast jag menar gör han det så är det ju bara för jag sagt till honom. 

• Anonym (less)

ps. jag har försökt göra slut flera flera gånger men han säger ju att det inte gör något att jag inte kär längre bara jag stannar kvar. han skulle nog förlåta otrohet utan att blinka.

• sextiotalist
    Anonym (less) skrev 2011-03-14 15:15:22 följande:
    ps. jag har försökt göra slut flera flera gånger men han säger ju att det inte gör något att jag inte kär längre bara jag stannar kvar. han skulle nog förlåta otrohet utan att blinka.
    Åh, jag hade gått åt, så oattraktivt.
  • Trivelina

Krassa verkligheten är den att man väljer själv, det finns mammor som lämnar sina barn likväl som pappor... Just nu låter det så som att det är han som är syndabocken för dina val och du är en stackars stackars kvinnan.

Det tråkiga är att du verkar ha funnit en bra man, men du fullkomligt nervärderar honom och klankar ner på honom. Han är inte ansvarig för ditt liv och dina val, utan du väljer själv helt och hållet.   

• Anonym (less)

men kan lämna något bara på grund av att det är tråkigt?
    jag har det ju bra, mitt barn har det bra....

vad säger jag till vänner och familj, ja jo jag valde lämna honom för vi hade det tråkigt. ibland önskar jag att han kunde göra något ritkigt dumt så jag kunde dra med gott samvete. 

• Anonym (c)
    Anonym (less) skrev 2011-03-14 15:15:22 följande:
    Oj, ja han låter ju som en riktigt toffel men inte förtjänar han den behandling du verkar ge honom ändå.
    Han förtjänar väl någon som älskar honom på riktigt precis som du förtjänar någon att älska på riktigt?

Har du funderat på parterapi eller känns det helt meningslöst från din sida?
    Ville också säga att gravidteter kan få en att må riktigt dåligt och känna eller inte känna saker på grund av det tillstånd man är i.

Jag kände mig inte heller speciellt kär i min man under gravidteterna men jag visste att det var övergående.
    Dom säger att man inte ska ta några livsavgörande beslut när man är gravid.
    Mitt råd är väl att du väntar lite.
    Vänta tills andra barnet är fött tills du gått din utb och förhoppningsvis fått ett jobb?
    Yrkesutbildningar ska ju leda till jobb.
    Känns det fortfarande inte bra då så har du ju gått ut skolan har ett jobb eller annars kan söka en annan utbildning vart du nu vill studera.
    Du är då dessutom inte påverkad av hormoner som just nu kanske gör att du inte tänker som du skulle göra annars?
Svar på tråden Så trött på min tråkiga man och tråkiga liv!