• Randig Panda

Vad tycker ni om Tilde?

jaa som frågan lyder

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-14 15:56
    Ni får gärna skriva varför ni gillar/ogillar och GÄRNA ge tips på andra namn.
    korta flicknamn som INTE slutar på a

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om Tilde?
  • CathrinLarsson

Tänkte använda det namnen själv, fast med en lite annan stavning - Thilde. Tyvärr var det en tjej i stallet som döpte sin dotter till det, så det känns fånigt att ta samma... Vi har fler på lager för framtida flickor! =)

• Mallhin

Jag tänkte använda det men en kompis till mig har en dotter som heter Tilda så det kanskei nte är en bra idé.
    Vet i för sig inte om det är en pojke eller flicka i magen :)

• Dixie

Tilde är fint! 

andra förslag;
    Siri
    Lise
    Juni
    Lilly
    Ellen 

• fluu

Gillar inte. Gillar inte riktigt hur det låter och så är det ett smeknamn för mig. Matilde och att eventuellt kallas Tilde är mycket finare enligt mig.

Andra förslag:

Alice
    Elin
    Edit
    Else
    Iselin
    Liv
    Lovis
    Ninni
    Tove

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • nelli08

Jätte fint!!

Fler förslag..

Nellie
    Joline
    Agnes
    Mollie/Molly
    Isabelle
    Matilde
    Emmie
    Novalie
    Elise

• Randig Panda
    Dixie skrev 2011-03-14 21:36:13 följande:
    Tilde är fint! 

andra förslag;
    Siri
    Lise
    Juni
    Lilly
    Ellen 
    Hihi vi har samma smak känns det som
    Gillar alla. Fast Lise går bort, jag heter Lisa så det hade blivit alldels för knasigt haha

Vad fina namn ni kommit på!
    MER!!
  • Randig Panda
    Mallhin skrev 2011-03-14 19:22:19 följande:
    Jag tänkte använda det men en kompis till mig har en dotter som heter Tilda så det kanskei nte är en bra idé.
    Vet i för sig inte om det är en pojke eller flicka i magen :)
    Nä vi vet inte heller
    Men pojknamn är redan bestämt, ungefär.
    Man vet ju aldrig om man fetångrar sig när den väl slafsat ut
  • challis777

Tycker att det är ett fint namn, men jag har flera kompisar vars barn heter det nu, och det kommer bli flera med det namnet i samma klass.
    Det är lite tråkigt tycker jag, men det kanske inte är riktigt lika vanligt där du bor?

Annars har jag en vän vars barn heter Signe, lite ovanligare och också jättefint, eller vad tycker du?

• Randig Panda
    icadraget skrev 2011-03-15 08:02:00 följande:
    Tycker att det är ett fint namn, men jag har flera kompisar vars barn heter det nu, och det kommer bli flera med det namnet i samma klass.
    Det är lite tråkigt tycker jag, men det kanske inte är riktigt lika vanligt där du bor?

Annars har jag en vän vars barn heter Signe, lite ovanligare och också jättefint, eller vad tycker du?
    Ehm ja..Jag vet inte men det finns inget barn på någon av mina barns avdelningar på dagis som heter så. Andra avdelningar vet jag inte.
    Men jag knner ingen som har det namnet på sina flickor.

Men sen, jag känner ju inte alla

Håller med, tycker det är rätt trist om de finns många med samma namn. Jag var själv på hela min skola tills jag gick i nian (800 elever) och det var nice

Min dotter heter Vibeke, iiiiinte många barn som heter det .

Gillar Signe också!
  • sniffs

Jag tycker det är jätte fint! Men min dotters kompis heter Tilde.

• Randig Panda

Oj trodde inte det var så vanligt!

Hehe komiskt att när vi sitter på bussen imorse kommer det på en 3-4 åring som heter Tilde
    '

• Sniik

Jag tycker det är jättefint. Om barnet jag väntar hade varit en flicka så skulle den fått heta Tilde lr Stella.

• Angels

Gillar, men sambons dotter och min väninnas dotter, de heter båda Tilde.

Jag gillar Elin och Fanny. :)

• Lingontuvan

JÄTTE FINT Glad vår dotter heter det haha

• Tussilago82

Vi hade Tilde och Thea som förslag, tillslut blev det Thea men Tilde är jättefint:)

Svar på tråden Vad tycker ni om Tilde?