• Matillin

När kunde ert barn rita så här?

Mest nyfiken då jag inte själv har koll på hur gamla barn brukar vara när dom lär sig att rita gubbar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När kunde ert barn rita så här?
  • Busbellan

Vet inte vem jag ska rösta för, det har varierat mycket här nämligen
    Ettan ritade såna huvudfotingar vid 1,5 år. Tvåna kan inte än och han är 7 år. Trean kunde strax innan 3 år

Mamma till Nora, August och Ella
  • Matillin
    Busbellan skrev 2011-03-14 18:02:17 följande:
    Vet inte vem jag ska rösta för, det har varierat mycket här nämligen
    Ettan ritade såna huvudfotingar vid 1,5 år. Tvåna kan inte än och han är 7 år. Trean kunde strax innan 3 år
    Oj 1,5 år är riktigt tidigt va?
    Verkar handla mycket om intresse det där med hur tidigt man lär sig måla?
    Min yngsta som ritade "mamma" idag är 2 år och 9 månader.
    Äldsta syrran var över 3 år säkert 3½  när hon ritade likadant men har sedan hon väl började rita utvecklats jättesnabbt.
  • Busbellan
    Matillin skrev 2011-03-14 18:06:26 följande:
    Oj 1,5 år är riktigt tidigt va?
    Verkar handla mycket om intresse det där med hur tidigt man lär sig måla?
    Min yngsta som ritade "mamma" idag är 2 år och 9 månader.
    Äldsta syrran var över 3 år säkert 3½  när hon ritade likadant men har sedan hon väl började rita utvecklats jättesnabbt.
    Är nog ganska tidigt, men hon var en ganska stillasittande tjej
    Hon skrev sitt namn vid 2 år, däremot kröp hon baklänges ner för trottoarskanter tills hon var nästan 3 år
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Matillin
    Busbellan skrev 2011-03-14 18:16:44 följande:
    Är nog ganska tidigt, men hon var en ganska stillasittande tjej
    Hon skrev sitt namn vid 2 år, däremot kröp hon baklänges ner för trottoarskanter tills hon var nästan 3 år
    Hihi, ja det är verkligen olika.
    Mina barn satt aldrig stilla en sekund i den åldern, hade väl knappt hållit i en penna då ens tror ja
    Klättrat mer högt än lågt sen dom började gå båda två runt 10 månaders ålder.
  • Mylla

Karl ritade aldrig några såna där, han gjorde inga gubbar alls tills han var 4,5 och kom hem med en med alla kroppsdelar.  Och lillasyster ritar mest blommor, hon är snart fyra.

• Anna o Leia

Dome så himla söta dom teckningarna Min dotter gjorde sin första när hon var nyss fyllda två år. Jag har sparat allehop! Hon ritar otroligt mycket så det blir en del.. frågan e var man ska förvara allt om några årDrömmer

• Tant Green

Minns inte exakt, men 3,5 år kanske. Hon ritade en huvudfoting med tarmar i magen på 4-årskontrollen i alla fall...

• 010306

Äldsta var 3 1/2 år, mellantjejen 2 1/2 år & minstingen 3 år ca.

• MammaMajs

1,5 år ungefär har de varit när de ritat så. De är väldigt fingerfärdiga!

Svar på tråden När kunde ert barn rita så här?