Mat
Hej
Jag behöver hjälp! Jag är nybliven mamma till en liten flicka och jag måste erkänna att jag är väldigt osäker :(
Jag behöver lite tipps och råd!¨
Vi börjar med flaskmatning.. Har kört Mams flaska men idag köpte jag Dr Brown anti-kolik eftersom i Mams flaska blev det massor med bubblor och hon fick ofta hicka efter maten samt spydde.. Så nu ska jag prova den här nya flaskan och när man läser bruksanvisningen hur man ska rengöra den är det helt konstigt.. Om man ska sterilisera flaskan måste man köpa speciell lösning som bara Dr Brown säljer men min fråga till Er är, kan man inte bara sterilisera den i bara vatten?? Tips!?
Och sen står det att man inte får värma flaskan i micron?!
Annan fråga.. Jag använder Nan 1 och bara flytande, vågar inte använda pulver eftersom jag är rädd att det inte ska lösas upp :(
Ni kanske tycker jag är helt galen och dum men jag är osäker, snälla hjälp mig!!
När man läser hur man ska tillaga maten är det 1002 momenter :(
Först ska man koka vattnet, ok, klart! Sedan ska det svalna till 40 grader och det är då man ska göra maten.. Ok... Men varför kan man inte ha det svalnade vattnet i termos!? Det kommer ta en evighet om jag ska göra maten enl deras anvisning! Och min lilla tös gillar inte att vänta!
Kan man inte sen också värma maten i micron?!
Hur kan man göra?
Hjälp mig snälla!
MVH
Osäker mamma