8 månaders vaknar om nätterna & skriker! Uppgiven mamma!
Har en liten 8 månaders gosse som sov exemplariskt som nyfödd, å som sedan dryga 3-4 månaders ålder så började krånglet. Nån månad senare som han från 20-7:30 eller 8:00 i princip jämt.
Men nu har skiten startat igen. Han kan vakna 3 eller 4 på nätterna å bara skrika hysteriskt, å INGENTING hjälper. Vi tänder nattlampa, vyssar, smeker håret, stryker på ryggen. Jag försöker verkligen att inte ta upp honom i onödan då jag inte vill utveckla nån dålig vana, men ibland är detta det enda som hjälper.
Blir vaggad till söms men såfort man lägger ner honom i hans säng så börjar han igen. Helst av allt så vill han att man ska stå vid hans säng å stryka han på ryggen hela natten, för slutar man så sätter han sig upp å gråter. Inte ens att lägga honom i våran säng hjälper, för då vill han börja klättra på pappa.
Han har även svårt att somna & slappna av på dagarna trot att man ser på honom att han knappt orkar hålla ögonen öppna (sover 1 gång på förmiddagen max 1 timme, å 1 gång på eftermiddagen dryga 40 min) Oftast skriker han sig till sömns, vilket får mig att må dåligt såklart!
Rent allmänt så är han väldigt trotsig och mammig nu, blir ledsen när jag lämnar rummet, ska krypa fram eller ställa sig upp längt grejjer å ta och kolla på ALLT, blir arg när man bär iväg honom därifrån.
Detta tär på på oss som föräldrar, särskilt min sambo då han behöver sin sömn nu när han jobbar rätt så udda tider. Jag är helt uppgiven å känner att jag blir en dålig mamma & flickvän pga att humöret är i bott.
Själv Är jag en person som har väldigt svårt att somna på dagen, å är oftast väldigt pigg på kvällen så det blir ångestladdat att lägga sig tidigare då man bara ligger å vrider & vänder sig. Så det är svårt att ta igen sömnen om man säger så.
Snälla hälp. Nån som känner igen sig, å GÅR DET ÖVER?? Ingen som har lite expertråd till övers?
ka träffa min nya Bvc sköterska på torsdag å fråga då men alltid skönt att höra hur andra mammor har det ute i verkligeheten :)
Mer sömn åt folket!!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-15 08:55
kan tillägga att han ännu inte fått några tänder alls, så jag misstänker ju såklart att de är dom som kan ligga å lura