• Champagne

Hund i livsmedelsbutik?

Häromdagen när jag var på Coop och handlade, gick en kvinna förbi mig vid grönsakerna. Jag såg då att hon hade en hund (ni vet en sån där ParisHilton-hund) som hon gick och bar på. Hon klappade och pussade på den hela tiden.

Jag tyckte att det var döäckligt, så jag frågade en i personalen om man verkligen fick lov att ha hundar med in i butiken.. men hon visste inte och skulle fråga nån annan.

När jag kom till kassan stod kvinnan där och personalen i kassan berömde hennes hund för att den var så söt.

Jag tycker inte att hundar, små eller stora har i livsmedelsbutiker att göra! Finns det regler för detta, eller får jag ta med min katt nästa gång jag handlar???

• Svar på tråden Hund i livsmedelsbutik?
  • gyro

De flesta affärer jag sett står det förbud mot djur eller har en bild på en hund och en katt och så står det vi får inte gå in här eller något liknande..
    tur att dom inte hade hälsomyndigheten på kontroll där just då dom hade nog inte gillar tanken ens på en pyttehund i affären

kram

• Lillklillen

Den hund du får ha med dig i en livsmedelsbutik är hundar till blinda och rörelsehindrade

• MammaMu

Det är ofta man ser mindre hundar inne i affärer. Förstår inte varför???

• Inger

Japp ta med dig kissen!
    Själv hade jag min råtta i fickan på Konsum för en massa år sen

• gyro

mammamu
    dom är oftast för dyra att lämna utanför och för bortskämda för att lämnas hemma?

• Champagne

Inger

Jag har sett en råtta stor som en minihund på Konsum en gång... var det din ?

• Mammanseko

Okej men då kan juh jag ta med mig mina 3 sällskapsfår til laffärn nästa gång?!

Herregud...

• MammaMu

gyro: Hehehe...så måste det ju vara

• Mirris

Jag trodde bara det var ledarhundar och "jobbarhundar" som fick vara med på affärer och restauranger!!

Fast å andra sidan så springer det runt så mycket råttor o fåglar i livsmedelsaffärer så en lite vovve i famnen på nån gör nog varken till eller från. Fast om alla skulle ta med sina vovvsar in i affären skulle det ju inte vara roligt.

Det finns ju såklart regler som säger att man inte ska ha med djur in i mataffären.

Men kanske personalen gjorde ett undantag just för den här personen, mot att hon hela tiden hade hunden i famnen.

Det vet jag att dom gör i vår affär, om nån frågar (och det inte är jättemycket folk) och kanske har en valp med sig som dom inte kan lämna utanför.. dom gick förbi affären på promenaden och kom på att dom skulle behöva bajspåsar eller mjölk... bara en snabbis, ingen storhandling.

• Inger

Sunflower: Det kanske det var, han var beige & vit och hette Lennart. Men han kanske inte presenterade sig? Trevlig prick var han iaf. Vägde ca 8 hg..

Svar på tråden Hund i livsmedelsbutik?