• allt och lite till

barngrind för större barn?

hejsan!
    min son har börjat förstöra ALLT i mitt hem och är helt galen men han är väl nyfiken :P haha
    jag vill ha en grind(eller nått annat) mellan hallen och mitt vardagsrum.
    men han kan öppna grindarna på dagis så jag undrar om det går att skaffa en grind?
    jag blir galen kan inte sitta 5 min utan att han förstär nått eller gör nått han inte får :/
    mvh//mamma

• Svar på tråden barngrind för större barn?
  • krompa

Kan ni inte sätta dit en dörr istället?

Vi har flera grindar, men sonen på 4år kan lätt öppna dem. I vardagsrummet nere får de inte vara själva så där har vi låst för det mesta.

• Dr Mupp

Är det inte bättre att försöka ta reda på varför han förstör sakerna istället?

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • La Lola
    Dr Mupp skrev 2011-03-15 23:47:27 följande:
    Är det inte bättre att försöka ta reda på varför han förstör sakerna istället?
    Mycket bra fråga.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • alvide

Grind är ingen bra idé!

Vad menar du med att förstöra ALLT?
    Lite svårt o ge råd när man inte vet vad han gör hellerFlört

• allt och lite till

nej han smyger ut och häver ner mina saker i toan går och sätter på alla plattor och öppnar kylen och frysen.
    han häller välling och vatten i alla skorna.
    han drar upp mina blommor och häver jord på allt här hemma och jag får inte sitta mer än 5 min utan att springa och kolla vad han gör.
    blir så arg då han går och tar allt jag äger och förstör det :/
    han har ett eget rum med massa leksaker men han änvänder inte dom oich är inte på sitt rum om ingen kompis är här och leker med han.
    jag vill ju kunna sittao ch ta det lungt lite då och då jag sitter ju inte mkt vid datorn utan tar det lungt...
    men men

• La Lola
    allt och lite till skrev 2011-03-17 22:09:32 följande:
    nej han smyger ut och häver ner mina saker i toan går och sätter på alla plattor och öppnar kylen och frysen.
    han drar upp mina blommor och häver jord på allt här hemma och jag får inte sitta mer än 5 min utan att springa och kolla vad han gör.
    han har ett eget rum med massa leksaker men han änvänder inte dom oich är inte på sitt rum om ingen kompis är här och leker med han.
    jag vill ju kunna sittao ch ta det lungt lite då och då jag sitter ju inte mkt vid datorn utan tar det lungt...
    men men
    Varför gör han så?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • vivianne
    allt och lite till skrev 2011-03-17 22:09:32 följande:
    men men
    Shit, förstår att du blir stressad. Såklart måste ni ta itu med det här men jag förstår att du under tiden vill kunna stänga om er så att du kan släppa honom med blicken en sekund då och då.

Såg i din presentation att han är tre. Han klättrar inte över en grind då? Vet faktiskt inte vilka grindar som är lätta/svåra att öppna. Vi har en IKEA-grind och vår femåring och hennes kompisar klarar ju den utan problem men det är ju meningen för oss. Vuxna gäster beklagar sig dock över hur krånglig den är. . Men (och jag vet att det låter hårt) kan man inte komplettera stängningsanordningen med ett litet cykellås med sifferkombinationslås eller något? Det fixar han ju inte. Och brandfara kan det väl inte innebära, för oss vuxna är det ju bara att kliva över grinden...

Lycka till!
  • allt och lite till
    La Lola skrev 2011-03-17 22:11:59 följande:
    Varför gör han så?
    jag vet ju inte :S han gillar det ju FAN!!
  • vivianne

Eller fäst en lång, hög stång längs kanten på grinden (så att den sticker upp) och sätt en hasp högt upp så att barnet inte når. Så har de på en av grindarna på vårt dagis.

Som en gammal gärdsgårdsgrind alltså.

• allt och lite till
    vivianne skrev 2011-03-17 22:19:30 följande:
    Shit, förstår att du blir stressad. Såklart måste ni ta itu med det här men jag förstår att du under tiden vill kunna stänga om er så att du kan släppa honom med blicken en sekund då och då.

Såg i din presentation att han är tre. Han klättrar inte över en grind då? Vet faktiskt inte vilka grindar som är lätta/svåra att öppna. Vi har en IKEA-grind och vår femåring och hennes kompisar klarar ju den utan problem men det är ju meningen för oss. Vuxna gäster beklagar sig dock över hur krånglig den är. . Men (och jag vet att det låter hårt) kan man inte komplettera stängningsanordningen med ett litet cykellås med sifferkombinationslås eller något? Det fixar han ju inte. Och brandfara kan det väl inte innebära, för oss vuxna är det ju bara att kliva över grinden...

Lycka till!
    ja inte lungt hemma mer än 5 min här :/
    ja det kan ju funka..
     nej han klättrar inte på grindar han har inte ens klättrat på barnsängen han är lite höjdrädd HURRA! tack för ett smart tips!
Svar på tråden barngrind för större barn?