Inlägg från: allt och lite till |Visa alla inlägg
  • allt och lite till

barngrind för större barn?

hejsan!
    min son har börjat förstöra ALLT i mitt hem och är helt galen men han är väl nyfiken :P haha
    jag vill ha en grind(eller nått annat) mellan hallen och mitt vardagsrum.
    men han kan öppna grindarna på dagis så jag undrar om det går att skaffa en grind?
    jag blir galen kan inte sitta 5 min utan att han förstär nått eller gör nått han inte får :/
    mvh//mamma

• Svar på tråden barngrind för större barn?
  • allt och lite till

nej han smyger ut och häver ner mina saker i toan går och sätter på alla plattor och öppnar kylen och frysen.
    han häller välling och vatten i alla skorna.
    han drar upp mina blommor och häver jord på allt här hemma och jag får inte sitta mer än 5 min utan att springa och kolla vad han gör.
    blir så arg då han går och tar allt jag äger och förstör det :/
    han har ett eget rum med massa leksaker men han änvänder inte dom oich är inte på sitt rum om ingen kompis är här och leker med han.
    jag vill ju kunna sittao ch ta det lungt lite då och då jag sitter ju inte mkt vid datorn utan tar det lungt...
    men men

• allt och lite till
    La Lola skrev 2011-03-17 22:11:59 följande:
    Varför gör han så?
    jag vet ju inte :S han gillar det ju FAN!!
  • allt och lite till
    vivianne skrev 2011-03-17 22:19:30 följande:
    Shit, förstår att du blir stressad. Såklart måste ni ta itu med det här men jag förstår att du under tiden vill kunna stänga om er så att du kan släppa honom med blicken en sekund då och då.

Såg i din presentation att han är tre. Han klättrar inte över en grind då? Vet faktiskt inte vilka grindar som är lätta/svåra att öppna. Vi har en IKEA-grind och vår femåring och hennes kompisar klarar ju den utan problem men det är ju meningen för oss. Vuxna gäster beklagar sig dock över hur krånglig den är. . Men (och jag vet att det låter hårt) kan man inte komplettera stängningsanordningen med ett litet cykellås med sifferkombinationslås eller något? Det fixar han ju inte. Och brandfara kan det väl inte innebära, för oss vuxna är det ju bara att kliva över grinden...

Lycka till!
    ja inte lungt hemma mer än 5 min här :/
    ja det kan ju funka..
     nej han klättrar inte på grindar han har inte ens klättrat på barnsängen han är lite höjdrädd HURRA! tack för ett smart tips!
  • allt och lite till

oki... nej tänker att han har varit på dagis HELA dagen från 8,30-15,30 och sen kommer han hem och jag vill ta det lungt efter en jobb dag men nej då :/
    jag har inte ork att gå ut och leka då han har varit ute både på förmiddagen och eftermiddagen på dagis och hans kläder är blöta.
    han pysslar där massa och gör armband m.m
    när vi kommer hem kollar han bara på tvn.
    jag leker med han men han vill inte att jag rör hans saker!!
    hur gör man då?

• allt och lite till
    La Lola skrev 2011-03-18 07:46:38 följande:
    Kollar bara på tvn?
    Men....om han bara gjorde det så skulle ju problemet med att pajar saker inte finnas?
    Leker han inte själv med sina grejer om du bara är i samma rum?

O hur kommer det sig att han häller välling o vatten i skorna?
    Har han en flaska med sig hela tiden eller vad då?
    nej han får välling ibland och då smyger han iväg omjag sätter mig vid datorn och busar runt eller om jag sitter och pratar i tel han vet när han ska gå och busa han ser när jag inte har koll!
    nej tvn är på här dygnet runt då jag hatar när det är tyst och då går han frm och tillbaka till tvn ibland leker han på sitt rum men det är nån gång i veckan!
    annars kan han dsra ut lite leksaker och leka i vardagsrummet.
    jo klart jag kan men han tröttnar efter 10 min med leksakerna och vill göra nått annat, jag föröker med lera och måla i böcker :/ han har en barnspis så han kan leka kök och sen har han en bilbana och en i trä med.. han har en hel stor låda med leksaker och massa gosidjur.
    men inget duger :S om det inte är nytt sen tröttnar han på dom...
    köpte en bil tex han använde den 1 vecka och nu ligger den bara...
    sen går han in på toan och häller vatten i kattlådan och sånt :S
  • allt och lite till

hihi ja men min katt behöver inte gå på lådan har den bara om han är hemma och vi ska åka bort annars går han ut hela dagarna!
    ja han äter ibland 2 flaskor välling ibland 5-10st beror på om han är sjuk då vill han inte ha mat.

• allt och lite till
    La Lola skrev 2011-03-18 08:00:53 följande:
    Då är det väl bara att ha toadörren låst helt o hållet eller sätta upp en mindre hake iaf?

10 flaskor på en dag?! Förvånad
    Varför får han gå omkring med de? Jag hajar inte det.
    för han äter inte mat!!?
    och han får ont i magen annars och gråter och skriker om han inte får det...
    han älskar välling och jag bryr mig inte han får i sig det och på dagis så får han frukost och fruktstund och lunch...
    han får äta välling så länge han vill!
  • allt och lite till
    Woodgrove skrev 2011-03-18 08:53:02 följande:
    Jag tror precis som så många andra skriver. Problemet ligger inte hos din son utan hos dig. Han vill umgås med sin mamma efter dagis! Umgås med honom, lek, pratat mm så kommer han inte förstöra saker. Du skriver ju själv att det är när du gör annat (surfar, pratar telefon) som gör allt han kan för att få uppmärksamhet!

Lek med honom och hans leksaker på hans rum och låt honom inte gå omkring med en vällingflaska som om han var en bebis. Inför välling på bestämda tider när han är frisk. Han kommer att skrika och bråka i början men är du bestämd med vad som gäller kommer han snabbt att lära sig,

Lycka till!

nej tänker inte svälta min son sist åt han iget på 3 dagar gör jag inte igen!!
    han får sluta när han själv vill ibald vill han ju inte ha...
    nu på lördag har han bara drukigt 1 vällingflaska och sen åt vi pizza som var kvar från igår och sen blir det kassler och potatis men han brukar bara äta 3 tuggor.
  • allt och lite till
    La Lola skrev 2011-03-19 09:47:45 följande:
    Har ni ätit pizza till frukost?
    ja vad är det för fel med det?
    vi äter bara för det var kvar sen igår!!
    och jag var sugen!
  • allt och lite till
    La Lola skrev 2011-03-19 12:37:15 följande:
    Det är säkert inget fel med det....det är bara inte frukostmat för mig....
    nej men macka äter han inte inte flingor bara välling då är det bättre att han äter en pizza bit tycker jag :P då får han ju i sig mat iaf! =)
Svar på tråden barngrind för större barn?