• 30plus

Ge inte upp, mirakel sker

Det tog nästan 5 år och 9 ivf, men sen kom de efterlängtade dubbelstrecken på gravtestet
    Lyckan grusades av ett kub på 1:2, vi var livrädda för att det skulle vara något allvarligt fel, nu när vi äntligen lyckats bli gravida. Idag är jag i vecka 20 och inget tyder längre på att det skulle vara något fel på livet som växer i min mage.

Att det skulle ta så här lång tid och kräva så många ivf när det inte finns något hinder för oss att få barn, det hade vi aldrig kunnat föreställa oss. Det har varit en lång och jobbig resa, vi har hoppats, gråtit, undvikt frågor, känt avund för de som lyckats om och om igen under den tiden vi kämpat. Samtidigt som vi glatt oss av att vi kunnat få njuta av andras lycka och låna deras underverk i väntan på ett eget mirakel.

Och nu sitter jag här, GRAVID! En ny resa har börjat!

Så alla ni som kämpar och längtar jag hoppas jag kan ge er lite av det hopp som många här inne på FL har gett mig.

• Svar på tråden Ge inte upp, mirakel sker
  • Miss Larsson

Ååh Grattis :D
    Hoppas allt går bra nu resten av resan :)

• ElsaT

Grattis!!
    Vet hur det känns. Vi höll också på i 5 år, blev gravida på fjärde IVF'en och har nu guldklimpen hos oss snart 5 månader ung, en helt fantastisk kille har vi fått!!!

Njut nu

• Ioanna

varmt grattis! vi har inte alls försökt lika länge som ni, men haft två missfall på fyra månader så då är det lätt att tro att det aldrig kommer att bli någon bebis. känner mig mer hoppfull nu, lycka till!

• 30plus

Tack alla!
    loanna: Ge aldrig upp hoppet. Önskar er lycka till och att ni snart lyckas bli gravida på nytt med ett litet gryn som väljer att stanna kvar hos er.

• Ioanna
    30plus skrev 2011-03-17 21:49:30 följande:
    Tack alla!
    loanna: Ge aldrig upp hoppet. Önskar er lycka till och att ni snart lyckas bli gravida på nytt med ett litet gryn som väljer att stanna kvar hos er.
    tack snälla, dina ord värmde...
  • LaEj

Vad härligt det måste vara för er som kämpat mer än vad jag gjort. Vi började att försöka bli gravida sep -08, har genomgått undersökningar och en pergotimekur förra mensen och det har nu gett ett positivt resultat idag!!!!!

Känns så underbart men otroligt overkligt, vågar inte riktigt hoppas på att vi kommer lyckas hela vägen men det är nog något som kommer att ge sig med tiden hoppas jag.

Varmt grattis igen!

Svar på tråden Ge inte upp, mirakel sker