• loppis7

Nån som har bott på Sunwing Kallithea Rhodos ?

Tittar på resa dit med våra 4 barn 3,4,12,13 år gamla vilken byggnad är bästa att bo på ?
    Nån som har någhra andra tips ?

• Svar på tråden Nån som har bott på Sunwing Kallithea Rhodos ?
  • Fru Fröken

Vi har bott på både Ariadne och Helios och jag tycker att Helios är bäst, särskilt om man väljer lgh mot poolen. Då har man mycket gräsmatta utanför lgh där barnen kan leka på. Dessutom är det nära poolen. Vill man bo närmast havet är det ju Triton som gäller men då är man lite längre ifrån poolerna.

• Lisa med barn

Vi ska resa till Rhodos i september och ska bo på Helios. Har inte bot på hotellet tidigare men tyckte att det verkade som det bästa alternativet så jag är glad för Fru Frökens inlägg för det verkar som om vi har gjort rätt val. Jag har en 3-åring och 1 år gamla tvillingar. Vi kommer att bo i en lägenhet på 53kvm och jag tror att det är skönt med stor lägenhet (stor för att vara hotell) och ha lite utrymme så man inte trampar på varandra.

Nån som kan rekommendera all inclusive? Vi har valt det för att göra det enkelt för oss men åker gärna in till Rhodos stad nån gång under veckan och då kommer vi att äta på nån restaurang där.

Undrar även om transport av barn på Rhodos. Jag ar där mycket som party-singel men har ingen erfarenhet av att uppleva ön med barn. Finns det bilbarnstolar i taxibilar eller är det bussen som gäller?

• nathalie linköping
    Undrar även om transport av barn på Rhodos. Jag ar där mycket som party-singel men har ingen erfarenhet av att uppleva ön med barn. Finns det bilbarnstolar i taxibilar eller är det bussen som gäller?
    Jag och min sambo funderar också på rhodos i april, men har också funderingar på bilbarnstol i taxi och så ifrån flygplatsen!!:/ska kolla Helios det låter som ett bra alternativ=)Är det sandstränder i rhodos eller stränder med sten??Vet ni de?
  • loppis7

Det är mest stenstränder där ,vi kommer också att ha all inclusive tråkigt men  väldigt smidigt när man har med sig ganska små barn.

• Fru Fröken

Ju längre från hotellet man går på stranden desto bättre blir den (mer sand).
    Vi har inte haft A I när vi bott där (3 ggr) men frukostbuffé som varit toppen. Åt från buffén på kvällen ett par gånger och det var ok, inte mer kanske. Även om man äter på de andra restaurangerna på hotellet har de gratis barnbuffé, perfekt när man åker med barn!
    Ni kommer säkert att trivas på Helios, blir avis

• loppis7

Oj såg att vi hade bokat Ariadne hoppas det blir bra......

• Fru Fröken

Har ni två lgh då eftersom ni är så många?
    Jag gillar Ariadne också, ligger nära det andra poolområdet. Men lgh är små, vi bodde med 2 barn och då var det trångt. Men har man terrass finns det stora grönytor utanför att leka på!

• loppis7

Vi har bokat 2 lägenheter , en med terass o en med balkong.Tänkte att det kanske är lite lugnare där o min småttingar är rätt vilda när det gäller att bada .

• Fru Fröken

Se till att lämna önsemål till ving att ni vill ha lgh nära varandra, Ariadne är en ganska lång länga. Men det kanske går automatiskt om man bokar ihop!? Ariadne blir säkert toppen för er.

Svar på tråden Nån som har bott på Sunwing Kallithea Rhodos ?