• Marelb

Finns du äggdonator?

Fan... sitter en kväll och läser ÄD trådar och känner bara att jag vill gå ut och demonstrera, eller ja, göra reklam för ÄD! Önskar er alla lycka ni som försöker hitta donatorer. "Tyvärr" för er del så tänker jag likadant som Kicki82. Men som sagt... det hjälper ju alla egentligen...

Edwin 2002 *** Vanja 2005 *** Livia 100718
  • Marelb
    Tessaa89 skrev 2011-03-29 21:31:41 följande:
    Jag har alltid velat vara surrugat mamma eller hur det stavas men det är ju olagligt i Sverige va? Men äd låter oxo bra, hur gör man om man vill donera ägg?
    Ja surrogat går inte i vårt lilla land... det skulle jag heller aldrig klara av. Känns för personligt och känslomässigt. Men däremot att ge bort lite ägg är ingen big deal för mig...

Det finns en trådför oss donatorer under ÄD... Där finns massor av länkar. Men att gå in via vårdguiden tex och läsa Karolinskas Huddinges beskrivning ger en hyfsad bild av hur det går till, men inte alla små detaljer kanske... Välkommen dit!! Läs gärna min pres om varför jag gör detta... eller min Äggdonationsblogg... men har ju inte börjat än!
  • Marelb
    SRA skrev 2011-04-30 13:06:09 följande:
    Finns det någon i Umeå eller i närheten som funderat eller tänkt donera ägg..
    Finns tanken eller möjligheten så hör gärna av dig till mig om du skulle vija hjälpa mig och min sambo, väntan på ca 2 år känns övermäktig..

Jag har tyvärr heller ingen i min närhet som kan korsdonera för oss :(
    Men vi hoppas och letar med ljus och lykta efter en korsdonator, och hoppas kunna hitta en snart!

Kram
    Men en korsdonator om jag fattade det rätt från en annan tråd kan donera var som helst i Sverige. Men, det kanske är fel? Jag har ingen aning egentligen... De kanske skiljer på Landstingen...
Svar på tråden Finns du äggdonator?