• SRA

Finns du äggdonator?

Hej! Jag letar förtvivlat efter en äggdonator.. Ni underbara kvinnor som donerar ägg är änglar!

Jag undrar om det finns någon som vill bli min och min sambos korsdonator?

Väntetiden på äggdonation är 2-3 år och tanken på att vänta så länge får mig att snart inte orka kämpa längre, vi längtar så mycket efter att få bli 3 i familjen..

Kramar till er!

• Svar på tråden Finns du äggdonator?
  • SRA

ja jag tror man måste de, för att synka med mottagaren som också äter hormoner för att vara mottaglig så ägget kan fästa, annars kan de nog vara svårt att få ett ägg att fästa öht tyvärr..

Det är ju väldigt olika hur man reagerar på hormonerna också..

för oss som inte har fungerande äggstockar är ni donatorer stora hjältar!

Tycker de är så synd att dom inte gör mer reklam för att få fler donatorer, för mig var det helt okänd att man ens kunde göra det innan min diagnos :(

• SRA

diamantina - Jag tror att det inte spelar någon roll vart du bor, för iom att jag söker korsdonator så ges dina ägg till okänt par och jag och sambon får också av någon som är okänd för oss som matchar mitt utseende lite :)

• SRA

Tack snälla tovediana! Jag blir glad av att bara höra att du vill (men inte kan)

• SRA

jo men jag skulle gärna hitta en som är korsdonator, alltså att ex du ger ägg till en okänd i väntelistan och jag får en anonym donator som sjukhuset matchar med mig, så hur du eller jag ser ut spelar ingen roll :) För dom matchar dig till en mottagare :)

Du får gärna min mail så kan vi skriv där ist om du vill?

• SRA

jo om vi uppger vem min korsdonator är som hjälper oss, så har vi ca ett halvårs väntetid, max 1 år iom att vi bidrar med en donator :)

Nej du är inte trög, de är mycke info och jag har haft tid på mig att läsa in mig lite.
    Och om vi kan byta mailadresser så kan jag höra av mig till min läkare föa att fråga exakt hur man går till väga när man har egen korsdonator och vi kan dessutom prata om fler frågetecken osv? Är det ok?

• SRA

Ja de är förståeligt att du tänker så, det är underbart att höra att du ska donera!

• SRA

Ni fantastiska äggdonatorer eller ni som funderat på att donera, hör gärna av er till mig! Jag förklarar, tar reda på de jag inte vet och svarar gärna på funderingar, så kanske ni som funderar får mer klarhet i det hela och vill bli min och min sambos korsdonator eller du som redan vet att du vill donera! Bli våran hjälte och hjälp oss att få det bästa en människa kan få!

• SRA

Finns det någon i Umeå eller i närheten som funderat eller tänkt donera ägg..
    Finns tanken eller möjligheten så hör gärna av dig till mig om du skulle vija hjälpa mig och min sambo, väntan på ca 2 år känns övermäktig..

Jag har tyvärr heller ingen i min närhet som kan korsdonera för oss :(
    Men vi hoppas och letar med ljus och lykta efter en korsdonator, och hoppas kunna hitta en snart!

Kram

• SRA

Fina människor, vill ni så gör det! Ring och anmäl ert intresse, och få mer information, boka en tid. Det är inget bindande men du får svar på många eventuella frågor och du gör ett par ute i sverige överlyckliga! Om någon av er tillhör umeå så får ni mer än gärna ta kontakt med mig så kan vi prata mer, för tyvärr så skiljer dom på landstingen så en korsdonator till mig måste lämna ägg i umeå.. Just do it ni som funderar på det :) Som sagt så är det inte bindande ändå fram tills äggen är utplockade!

• SRA

För mig är det ganska omöjlig att svara på den frågan, det är läkaren som avgör om en kvinna blir godkänd, jag har läst om de som både hade hjärtinfarkt och cancer i släkten som blivit godkända för att det såg dom som en normalrisk för vem som helst, så jag vet inte alls hur dom bedömer ärftligt! Jag tycker i vilket fall att det är helst underbart av dig att anmäla intresse när du kan! Lycka till med bebben! :)

Svar på tråden Finns du äggdonator?