Inlägg från: Anonym (barnflicka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (barnflicka)

Lön för Aupair

Jag jobbar åt en familj, i dagsläget svart pga av att jag studerar och kommer att tjäna för mycket och mer vita pengar skulle bara ställa till det för mig. Jag säger att jag arbetar som barnvakt/barnflicka och då står bara för maten när jag jobbar. Jag får 500 kr varje gång jag är där. Vilket blir ungefär 4000 kr i månaden. Har blivit erbjuden husrum där och logi men tackat nej då jag redan har det klart för mig och inte bor långt bort.

Har flera kompisar som arbetar på samma sätt som mig och alla går på timlön. Mellan 85-100 kr i timmen. Några får 70 kr i timmen som erbjuds husrum osv.

• Anonym (barnflicka)
    Anonym (??) skrev 2011-03-16 15:31:16 följande:
    Vi har nära till flera skolor, och jag har tänkt på att försöka finna en student. Speciellt eftersom jag är övertgad om att det går att kombinera (Studier/Aupair)

Kan man annosera på blocket?  
    Jag skulle inte kalla det arbete ni erbjuder för ett au-pair jobb eftersom au-pair brukar innebära så mycket mer än bara några timmar på morgonen och eftermiddagen. Mer som att ni behöver en barnvakt. Självklart går studier att kombinera med detta extrajobb! Bostadsbrist är det ju också på många ställen så jag tror att jätte många kommer att nappa på erat erbjudande.

Kolla på hemsidan grannar . se . Där har jag och mina klasskompisar annonserat om att vi behöver extrajobb och hittat de familjer vi jobbar hos idag. För oss har det gått jätte bra och alla är supernöjda.
  • Anonym (barnflicka)
    Anonym (??) skrev 2011-03-16 15:45:42 följande:
    Åh tack för tipset om grannar, ska spana in

det är fram till juni som det är lite, sen mer under sommaren, men då tänkte vi reglera innan hur vi lägger upp det, för vi kommer själva ha semester, och det borde ju Auparien också ha.. Sen under sep-nov/dec lika lite igen..

Roligt att höra att ni är nöjda! 
    Ja kolla in där, vet inte vilken stad du bor i men här där jag bor finns det mängder med aktiva på den sidan, både som erbjuder extrajobb och som vill ha.

Bara sätta ut en annons där du beskriver situationen. Passar nog studenter bra med tanke på att de är ofta lediga på sommaren.

Lycka till!
Svar på tråden Lön för Aupair