Någon som har erfarenhet av nutramigen?
Hej!
Undrar om någon har erfarenhet av Nutramigen?
Min dotter är en månad idag.
Hon är en skrikbebis & går knappt att trösta.
Hon skriker hela dagarna men sover som hon ska om nätterna (vaknar var 3e timme för mat).
Hon äter var tredje timme om dagen, aldrig under var tredje timme. Ibland går det 3½-4 timmar, men det gör ju inget.
Först fick hon NAN! (Ammade direkt efter förlossning & en gång till på BB, sen slutade jag), så hon har fått NAN sen dag ett.
I början fungerade magen bra, men sen var hon jätte suttig & jätte skrikig osv. Har varit ett matvrak. Och vi trodde hon va hungrig så hon fick mat typ när hon ville, vi tänkte att när man ammar så får dom ju äta när som helst, så varför skulle dom inte få det med ersättning? Men det kan dom inte, för ersättning är svårsmält & dom ska äta med minst 3 timmar mellan för att magen ska hänga med & inte få ont pga det. Okej, så vi höll oss till var tredje timme. Men hon var lika skrikig ändå osv.
Vi bytade då till NAN H.A & fick uppfattningen om att det fungerade bättre, magen har oxå blivit trög så hon fick laktulos! Men det ger gaser & nej, jag upplevde det som att hon skrek som attan ändå..
I söndags stod vi inte ut mer, tyckte jättesynd om henne & tänkte att nåt e fel!
Har pratat med BVC tanten & så (blir inte klokare av det), ringt 1177 nårra ggr & dom rådde oss att åka in.
Så i söndags åkte vi till akuten med henne, satt i 3 timmar & vänta med en gudasnäll bebis, självklart!
Är väl alltid så när man vill visa hur dom är?
Sen fick vi träffa en dr. Han sa att det kan va kolik.. Men att vi ska testa Nutramigen först, för det kan vara komjölksproteinet oxå.. Så vi fick en burk & började ge henne det i söndags. Så idag har hon ätit det i 3 dagar. De två första upplevde jag henne som mer lugn & nöjd. Men idag har hon sovit oroligt hela dagen. Jag har inte fått gjort nåt, för hela tiden när jag tänkt göra nåt så har hon börjat skrika.
Och så har det varit hela dagen.
Upplever oxå att hon har blivit trög i magen, använder inte laktulos mer.
Hon bajsade inatt & har nyss bajsat. Men kan dom ha ont i magen ändå? Eller varför skriker hon ännu?
Tycker så synd om henne, när man inte kan trösta henne.
Dessutom får jag ångest för min andra tös (1 år & 9 månader) får inte den tiden jag vill ge henne.. Känns som hon blir utanför för att man måste trösta lilssyrran hela tiden, eller få henne o somna eller mata...
Så jag hinner inte leka med den andra tjejen :(
Någon som har vatt med om liknande? Och vad har ni gjort? Går det över? Ge mig all info ni har!
Tack