Mossan88 skrev 2011-03-17 09:03:16 följande:
Ja, häll de i flaskan. Men de e viktigt att han äter upp hela flaskan. Så jag fick som råd & ge lactulosen i 100ml (till mi förra) & vill hon ha mer mat sen så får man göra mer, men så hon äter upp delen med lactulosen i. :)
Äter han bara 4 ggr om dagen? Jisses, min äter 8, haha! Fast hon e ju bara en månad.
Ja, de underlättar då när dom närmar sig 4 månader o man får ge PLOMMONPURÈ, helt underbart! :)
Den funkar så bra & de känns ju mer naturligt & ge dom de än & prega i massa lactulos & sånt :)
Så jo, magen kommer igång bättre när man börjar med smakportioner :) Skönt.
Ja, asså jag har hört att miniform bara ger gaser o sånt. :(
Vad är dom egentligen bra till?
Ja, han äter bara ersättning och gjort den sen han var 1 månad..
han äter 200 ml var 4-5 timme och sover hela nätter 21,22 - 05,06
Ganska skönt :) och äter han inte upp hela flaskan var måltid så vaknar han på natten och får 100 ml för att jämna ut dosen ;)
Lite smått bortskämda är vi.
Så synd om dom när man inte kan göra något åt det.. man blir så hjälplös och helst vill man inte ge dom en massa huxflux saker.. men vad gör man !
Oj, 8 ggr, men då ammar du? En tjej i min mammagrupp ammar och hennes kille äter nu var 4 timme nästan och vaknar 1 gång/ natt för mat, så det kan jag ge lite hopp om :)
sover hon bra på nätterna?
Ja, man kan ju undra.. man känner sig rätt så lurad nu..
Som idag, så här på morgonen har likillen sovit sen kl 7 och sover ännu.. har aldrig hänt.. max en timma.
Jag hoppas de är lactulosen som verkar :)
Men än är dagen inte slut :)