• Längtandsfull

Är detta avslag verkligen normalt?Känner du igen det? Orolig, Kanske äckligt inlägg men snälla läs.

Den 8 Februari kom vår dotter.
    Sydde några stygn men inga direkta problem efteråt.

Hade normalt avslag efteråt, I början var det rött blod men sen gick det över till mer brunt slem.  I Slutet innan det la av helt var det välldig mycket slem och klumpar. Vissa klumpar var riktigt stora. Men inget direkt blod.

För ca 1½ vecka slutade jag blöda helt. Var utan blödning i ca 1 vecka. *Lycka*

För 3 dagarsen så började jag blöda igen och gör det fortfarande.
    Det är blodrött och kommer klumpar ibland.
    Jag blöder nu otroligt mycket.. Finns ingen binda som håller en timma =(
    Det är galet mycket. Går alltid runt i nattbinda.
    Idag har det börjat svida också precis som att huden fått små sår som

Nu är jag orolig att jag fått små sår av allt blödande och torkande.
    Sen att det kanske är stygnen som har gått upp och att det är därifrån jag blöder så mycket..

Har försökt kolla men det är så svårt.
    Badar och tvättar mig varje dag.
    Har inte varit på efterkontrollen än.

• Svar på tråden Är detta avslag verkligen normalt?Känner du igen det? Orolig, Kanske äckligt inlägg men snälla läs.
  • lövet2

Nej, det låter inte alldeles normalt. I ditt ställe skulle jag ringa till BB och rådfråga dem.

• pigglet

Kan du ha fått tillbaks mensen? Jag har fått det i samband med avslaget, trots helamning minst var 3:e timme dygnet runt... Första mensen blöder man ofta enorma mängder, inte alls som en "vanlig" mens.

• pcalma

Tycker också att du ska ringa o få det kollat!
    Jag blödde väldigt länge o mycket efter o jag hade hinnrester kvar o har fått skrapats efter varje förlossning.
    Bättre att kolla upp det! Kan ha blivit infektion med så att du behöver antibiotika!

• AminasmammaElin

badar du badkar? det ska man inte göra de 3 första månaderna ... tänker bara så det inte blivit någon infektion!

• Superhero

inte normalt. behöver kollas upp. små stygn o revor blöder inte så mycket. de är dessutom halvläkta nu. om du börjar känna dig yr när du reser dig kan du ha förlorat en hel del blod, då borde du åka in omgående. annars sök imorn! gör dig själv en tjänst och ring in till förlossningen och rådfråga nu. även om det är ett tag sen du födde känns det förlossnings-relaterat. exempelvis hinnrester.

har du ont i livmodern?

• Längtandsfull
    pigglet skrev 2011-03-16 21:27:54 följande:
    Kan du ha fått tillbaks mensen? Jag har fått det i samband med avslaget, trots helamning minst var 3:e timme dygnet runt... Första mensen blöder man ofta enorma mängder, inte alls som en "vanlig" mens.
    Klart det kan var så men det känns inte som mens eftersom att det är såå mycket och lite små klumpar.
    jag ammar inte så det är ju inte omöjligt.
    vanligtvis så har jag lite mens när den väl kommer och varar oftast bara i ca 3 dagar.
    AminasmammaElin skrev 2011-03-16 21:31:29 följande:
    badar du badkar? det ska man inte göra de 3 första månaderna ... tänker bara så det inte blivit någon infektion!
    Ja jag badar badkar. Både BB och min BM godkände det. Jag rengör det varje gång innan jag badar.
    Superhero skrev 2011-03-16 21:40:27 följande:
    inte normalt. behöver kollas upp. små stygn o revor blöder inte så mycket. de är dessutom halvläkta nu. om du börjar känna dig yr när du reser dig kan du ha förlorat en hel del blod, då borde du åka in omgående. annars sök imorn! gör dig själv en tjänst och ring in till förlossningen och rådfråga nu. även om det är ett tag sen du födde känns det förlossnings-relaterat. exempelvis hinnrester.

har du ont i livmodern?
    Just nu känner jag mig inte yr när jag reser mig men har gjort det efter förlossningen men tror det var järnbrist.

Ne jag tycker inte att jag har ont. har kännt lite som mensverk ibland men inger direkt märkbart.

Ringer BM imorgon och ber få komma in på undersökning.
    Tack för att ni tog er tid att läsa och svara.
  • troddeduja

Kan vara första mensen, den kan vara helknäpp och jätteriklig första gången. Men ring BM, gyn eller BB för säkerhets skull.

• xXMaLoXx
    Längtandsfull skrev 2011-03-16 21:50:29 följande:
    Klart det kan var så men det känns inte som mens eftersom att det är såå mycket och lite små klumpar.
    jag ammar inte så det är ju inte omöjligt.
    vanligtvis så har jag lite mens när den väl kommer och varar oftast bara i ca 3 dagar.
    AminasmammaElin skrev 2011-03-16 21:31:29 följande:
    Ja jag badar badkar. Både BB och min BM godkände det. Jag rengör det varje gång innan jag badar.Just nu känner jag mig inte yr när jag reser mig men har gjort det efter förlossningen men tror det var järnbrist.

Ne jag tycker inte att jag har ont. har kännt lite som mensverk ibland men inger direkt märkbart.

Ringer BM imorgon och ber få komma in på undersökning.
    Tack för att ni tog er tid att läsa och svara.
    Något jag noterat, är att mens efter att ha fått barn, inte behöver ens vara i närheten av att likna den man hade innan.

Innan jag fick barn så hade jag alltid sjuk mensvärk på första dagen, nu känns det knappt.

F ö så tycker jag att du ska kolla upp det, för det låter inte helt ok. Jag hade nog också undvikit att bada badkar ett tag till, även om jag fått det godkänt. I synnerhet när du blöder som du gör, det kanske vore en idé att få det undersökt först?
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • Längtandsfull
    troddeduja skrev 2011-03-16 21:55:05 följande:
    Kan vara första mensen, den kan vara helknäpp och jätteriklig första gången. Men ring BM, gyn eller BB för säkerhets skull.
    kan ju alltid hoppas.. vill ju inte få problem nu.. jag som blev så glad när den försvann.
    xXMaLoXx skrev 2011-03-16 21:55:41 följande:
    Något jag noterat, är att mens efter att ha fått barn, inte behöver ens vara i närheten av att likna den man hade innan.

Innan jag fick barn så hade jag alltid sjuk mensvärk på första dagen, nu känns det knappt.

F ö så tycker jag att du ska kolla upp det, för det låter inte helt ok. Jag hade nog också undvikit att bada badkar ett tag till, även om jag fått det godkänt. I synnerhet när du blöder som du gör, det kanske vore en idé att få det undersökt först?
    Kan inte minnas att det var så annolunda efter sonen men det kanske inte betyder att det blir samma denna gången.

Ne kanske är bäst att låta badkaret va även om det är så gött att koppla av i ett varmt bad.

Skall kolla med BM imon.
  • xXMaLoXx
    Längtandsfull skrev 2011-03-16 22:04:41 följande:
    kan ju alltid hoppas.. vill ju inte få problem nu.. jag som blev så glad när den försvann.
    xXMaLoXx skrev 2011-03-16 21:55:41 följande:

Kan inte minnas att det var så annolunda efter sonen men det kanske inte betyder att det blir samma denna gången.

Ne kanske är bäst att låta badkaret va även om det är så gött att koppla av i ett varmt bad.

Skall kolla med BM imon.
    Neh, jag antar att det kan ändras lite hur som. Jag har fått olika mönster efter p-medel också, man rubbar väl lite i hormonerna antar jag.

Ja du gör som du vill, men jag hade nog väntat lite iaf. Du får ta varma duschar istället. Men jag vet hur jag läääängtade efter att få bada efter förlossningen *S*
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • Längtandsfull
    xXMaLoXx skrev 2011-03-16 22:07:17 följande:
    Neh, jag antar att det kan ändras lite hur som. Jag har fått olika mönster efter p-medel också, man rubbar väl lite i hormonerna antar jag.

Ja du gör som du vill, men jag hade nog väntat lite iaf. Du får ta varma duschar istället. Men jag vet hur jag läääängtade efter att få bada efter förlossningen *S*
    Ja det är säkert mycket som kan ändras efter en förlossning.

Ringer imorgon...
  • k girl

Jag hade ett uppehåll i avslaget precis som du beskriver. Trodde att jag hade slutat blöda och hade inte använt binda på någon vecka när jag plötsligt hittade en jättestor blodklump i sängen - den hade pressats ut genom mina JEANS som var helt nerblodade! Jag hade dock en blodansamling under ett stygn och fick äta antibiotika, men jag tror inte att den påverkade det faktiskt. Men, lika bra att få det kollat.

• Cattis01

Jag skulle ringa gynakuten, nu på engång. detta är inte normalt.
    Om du är yr innebär det att du har förlorat mycket blod!!

Svar på tråden Är detta avslag verkligen normalt?Känner du igen det? Orolig, Kanske äckligt inlägg men snälla läs.