Vill bara tipsa! Ta bort kondylom på 1 vecka!
Jag vill varna för allt för intensiv användning av äppelcidervinäger. Jag fick condyline utskrivet, men tyckte det gick för trögt samt att huden runt vårtorna verkade ta stryk. Då hittade jag tipsen i denna tråd (tack alla fantastiska människor som skriver). Jag dränkte då underlivet i äcv i tre nätter och dundrade på med ricinolja under dagarna. Första natten med äcv var behaglig och smärtfri. Dagen efter tänkte jag yes, det här funkar ju kanon och verkar dessutom vara skonsamt för huden runtomkring. Den tredje och sista kvällen låg jag på sängen och hyperventilerade av smärta tills jag tog bort tejpen med den äcv-dränkta bomullen och upptäckte att huden överlag nog inte mådde superbra av att vara så utsatt för äcv. Vårtorna var fortfarande vita och svarta och jag började bli riktigt less. Dagen därpå gick jag till en mottagning för att få åbäket bortfryst. När jag drog ner byxorna sa läkaren att det inte fanns något att frysa bort, jag hade med all säkerhet redan eliminerat allt vad som fanns av vårtor och det vita som återstod var alltså inte en vårta, utan ett öppet sår med inflammation. Fick då en bakteriehämmande salva utskriven och väntar nu på att såren ska läka.
Så mitt tips är: pröva äcv, se bara till att hålla tillbaka ivern och satsa hellre på lite tålmodighet.