Inlägg från: nericia77 |Visa alla inlägg
  • nericia77

    Ni som äter xenical!

    Halloj tänkte bara höra om det är några som äter xenical?

    Jag börja själv i tisdags 15/3.

    Vore kul o följas åt, o även ni som har ätit kan väl berätta lite om det, har läst några gamla trådar här o många verkar ha stora problem med att de får springa på toa hela tiden, än så länge har jag inte fått gjort det, men återstår ju o se hur det kommer bli.

  • Svar på tråden Ni som äter xenical!
  • nericia77

    Hej, va kul, hur går det för dig med magen, alltså får du springa ofta på toa?

    Här är det rätt lugnt, gått ner 2 kg än så länge .

    Har du mycket o gå ner?

  • nericia77

    nu har jag gått ner 3 kg. kul. men får se hur det blir här framöver.

    ja om jag får som jag vill så skulle jag vilja gå ner 30kg. men 20 är helt ok.

  • nericia77

    här får jag springa nån gång. men det e ju inte jämnt, som jag läst att en del får göra. men då har jag verkligen lagt om kosten.

    va tycker du om denna metod då?

    jag tycker den är jätte bra, för man får ju sig en tankeställare om man äter fel. för man vill ju inte springa på toa helst. tränar du mycket oxå?

  • nericia77

    sorry att jag ej svarat tidigare, varit så mycket på jobbet.

    jag äter vanlig husmankost, med mycket sallad o mindre mat

    o så mindre portioner än va jag åt förut. tränar inte, går promenader o så, men inte nån effektiv träning. skulle vilja men jobbar så ofantligt mycket o tokiga tider, o när man är ledig, så vill jag va med min son, skulle behöva klona mig känner jag.

    här har jag gått ner 3 kg, men nu är det stopp känns det som . ska snart iväg o väga mig, går du iväg o väger dig? min doktor vill veta vikten 1 gång i månaden.

  • nericia77
    Hanna91 skrev 2011-03-29 16:03:28 följande:
    Hej!

    Här har ni en som ska börja med xenical om 4 veckor! Hur mycket vägde ni från start och vad är era mål och hur mkt har ni gått ner?

    Glad 
    Hej, välkommen hit,  en liten nyfiken själ är jag, varför börja om 4 veckor?

    jag har bara gått ner 3 kg, skulle vilja gå ner 20-30 kg, men får se hur det går. själv då?
    jesset skrev 2011-03-29 22:36:24 följande:
    jag har nu gått ner 5 kilo,är ute och går en timme om dagen måndag till lördag,tar en vilodag och det är söndagar,jag ska höra av mig till läkaren efter en månad.jag vägar mig hemma en gång i veckan.
    Bra jobbat, va duktig du är. Skulle behöva ta mig i kragen o gå oxå, men går hela dagarna på jobbet, är så trött som sagt. usch va undanflykter jag har skäms på mig
  • nericia77
    Hanna91 skrev 2011-03-31 10:12:38 följande:
    För min läkare har satt mig på prov! Hon ville att jag skulle få in promenader i min vardag först... så har fått stränga order om att gå varannan dag i 30 min fram till den 27 april! Sen om jag gjort detta får jag tabletterna.. så klart kan jag ljuga och få tabletterna som hon själv sa till mig, men för mitt egna bästa så ljuger jag inte och kämpar...

    Jag har en vikt på ca 110 kr nu och har som mål o väga 80kg, då hamnar mitt bmi på precis 24.... Vad väger du? 
    aha ok, då förstår jag. jag vägde 100 precis. o väger nu 97. vill ner till 70 ivarje fall, men gärna 65
  • nericia77
    Hanna91 skrev 2011-04-01 09:31:02 följande:
    Hur äter du och sådär? Jag är så nervör över att dom inte ska funka på rätt sätt på mig! Jag gick ner ca 25 kg med Xtravaganza för 2 årsen och har hållt de rätt bra. men nu vill jag ta tag i det sista, gärna en del innan i juli/augusti för då ska vi starta bebisverkstaden... Tror du det är "onödigt" att äta Xenical i 3 månader, sen försöka skaffa barn och sen börja igen efter amning? Känner att jag behöver tappa kanske 10-20 kg innan man börjar med barn...
    jag äter i princip som vanligt, alltså husmankost men mycket sallad. Tallriksmodellen.
    onödigt är det ju inte att äta, för det kan ju vara bra o gå ner, för övervikt kan ju göra att det ev är svårare att bli gravid. o sen kanske du inte går upp så mycket under graviditeten.
    vad är xtravaganza?

    min kost blir sisådär. jag jobbar inom vården, så e lite svårt att hålla å tiderna när man ska äta. ibland får vi ingen lunch. men vägde mig igår, o nu har jag gått ner -5 kg. underbart
  • nericia77

    ok. kolla in det. .

    tack, känns gött att det går åt rätt håll. Men jag springer hela dagarna typ inom jobbet, så det är nog en stor del i detta

  • nericia77

    va duktiga ni är, bra jobbat.


     


    känns ju verkligen kul att det funkar för alla. själv ska jag å väga mig hos doktorn på ¨måndag, gör det en gång i månaden, gör ni det? e lite pirrig, alla vågar e ju olika. tänk om man inte gått ner nått där, haha

  • nericia77

    har varit hos doktorn, där hade jag gått ner -4,4 kg, hon tyckte det var jätte bra, ska dit om en månad igen, var inte riktigt en månad sen jag var där sist, så hon tyckte det var bra. så nu e jag glad å pustar ut .

    min son sa åt mig, -mamma du har våg hemma, inte gå till doktorn ( han e 2 år). men känns gött att gå iväg, jag behöver det, nån som kollar mig.

  • nericia77

    Väduren: Välkommen hit, som sagt, bara o hänga på. Jätte kul om vi är några stycken.

    Ja det är inte bara fördelar o bli gravid, så tråkigt när man går upp en massa. Det är lite det som är min önskan nu att gå ner en hel del, innan jag förhoppningsvis blir gravid igen, men så är jag otroligt nervös för att gå upp så mycket igen. men det e ju bra om man får fortsätta med tabletterna även efter.

  • nericia77
    väduren skrev 2011-04-13 10:32:46 följande:
    jag hade ju turen att gå ner hela graviditeten och vägde som sagt 12-14kg mindre efter förlossningen än vad jag gjorde då jag blev gravid. mitt problem var väl amningen, jag var så hungrig och i början kunde man ju äta vad som helst utan att gå upp i vikt... men det kan jag inte längre. å mitt sockersug sitter kvar, starkt!!! :(

    vi har planer på att försöka bli gravida med nr 2 i sommar, så jag skulle verkligen vilja gå ner lite tills dess... eller helst mycket!
    hur många tabletter tar ni per dag? jag har hittills tagit 1 före lunchen... min förhoppning är väl att den ska verka hela dagen sen...
    jag har inte styrkan ännu att helt sluta med godis eller kakor, jag har väl en liten förhoppning om att man kan äta lite men att tabletten ska göra så att man inte påverkas... jag har fel, visst har jag? :)

    har ni också sockersug eller vad är orsaken till er övervikt? mitt problem är helt klart choklad, kakor och annat gott, samt småätande... :(
    jag tar 3 tabletter dagligen. tabletten gör ju att öveflödigt fett åker ut o därav diaree . så äter man för mycket så går det ej, men lite kan man ju äta.

    min övervikt är väl en mix av att man ätit mycket o framförallt mat för min del. sötsaker klarar jag mig bra utan, men sen choklad är en svaghet här.  men sen är min matsmältning inte helt hundra, så därav att jag fick börja med tabletter. men de var inte så villiga att jag skulle få börja. var det lätt för dig o få dom?
  • nericia77
    väduren skrev 2011-04-14 11:37:04 följande:
    på mitt recept står det 1-2tbl per dag, så jag har tagit bara 1. kvällen sköter jag mig och äter mera normalt... men dagen då man går hemma bara så blir det att man småäter mera.  har inte kännt av nån ordentlig diarré ännu, men lite lösare mage kanske. för två år sen, blir det ju, då jag åt förra gången så hade jag mera. §
    fick dom utskriva av en läkare då istället för operation, typ gastric bypass eller liknande. jag tycker inte att min övervikt är sååå stor så att jag ville ha en operation. hade halva lådan kvar nu som jag själv bestämde att jag ska börja på med, så jag har inte diskuterat med nån läkare just nu... men om jag vill äta mera av dom måste jag ju få ett recpet förnyat så förr eller senare måste jag ju prata med en läkare.
    ok, ja du magoperationen ska man nog undvika om det går. op går ju ofta bra, det är ju efteråt det kan bli problem. när man äter m m.

    här har jag fått diaree några ggr. usch så tråkigt det e. men får du inte det, så betyder det ju att du äter bra. fast nu äter ju jag 3 tabletter per dag, så det kanske e mer påverkan på magen så att säga
  • nericia77

    Här har jag lagt av med xenical, men jag gick ner 10 kg o jag är nöjd men skulle ha viljat mer men mådde inget bra, vart faktiskt lite snurrig i bollen, o väldigt dålig i magen emellanåt.

    men jag rekommenderar dom gärna, för det är en bra start. men inget jag vill hålla på med en längre tid.

Svar på tråden Ni som äter xenical!