tips vid separation/skilsmässa önskas
Hej,
Jag skulle behöva praktiska användbara tips på vad som jag bör tänka på om/när jag lämnar min man.
Varför jag vill från detta förhållande är egentligen oväsentligt, men han är en bra man, pappa och jag älskar honom som person men mår inte bra i detta förhållande. Men ingen alkohol eller misshandel eller otrohet inblandat.
Mina förutsättningar
- dotter på 2 år
-gravid vecka 2
-studerande
-boende i gemensam bostadsrätt
-har ej min familjs stöd
-vänner på annan ort
-lågt sgi
-hund
-jobbar extra men skulle kanske kunna få fler timmar((osäkert)
-dagisplats på underbart dagis som jag ej vill flytta min dotter från
- inga besparingar(förutom gemensamma och till dotter och till bebis i magen)
-ej körkort
Känner att det kommer bli otroligt jobbigt om jag väljer att gå då jag levt på honom så länge, tyvärr, men när det fungerade mellan oss kändes det som det fungerade men jag har insett att jag ej tar ansvar för mitt eget liv utan väljer göra mig själv till offer( insåg detta efter sett arga snickaren igår ) men nu vill jag ta tag i mitt liv men inser att vårt förhållande är dött, vi trodde det skulle bli bättre om vi skaffade ett till barn ( idiotiskt ).
Någonstans inom mig vill jag ändå ha detta barnet pga av att jag inser att vi kommer gå isär, jag vill att min dotter ska ha trygghet i ett syskon. Min mardröm är att jag skulle träffa någon ny och få barn och att hon kände sig utanför. Vill inte ha fler barn efter detta och har ingen längtan efter att träffa någon ny nu.
Har ingen jag kan prata med förutom min man och han kommer inte direkt vilja ge mig några råd om hur jag skall göra så därför frågar jag här....
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-17 10:13
menade gravid vecka 20