Finns det något sätt att slippa mens på?
Utan något preventivmedel då eftersom jag inte behöver sådant , har en man som är steriliserad,
Utan något preventivmedel då eftersom jag inte behöver sådant , har en man som är steriliserad,
Enda sättet jag känner till är vissa P-piller. Cerazette tex, har utebliven blödning som en av de kända biverkningarna.
Eh, nej? Det är bara att vänta tills du kommer till klimakteriet. Eller typ operera ut livmodern.
Jag vet bara med hormonella p-medel som man kan bli av med mens. Om du nu inte vill operera bort hela livmodern.
annars får du sätta in en p-stav... då behöver du inte hålla koll på att ta piller varje dag.
jag hade i alla fall ingen mens alls under det årer jag hade p-stav.
Tja, det enda säkra sättet är antagligen att helt sonika operara bort livmodern och äggstockarna.. tveksamt är om läkarna ställer upp på det dock.
Dåligt att de inte har kommit fram med något som stoppar mensen.
Fast när jag hade p-stav hade jag mens/blödning typ varannan vecka så det funkar inte för alla :)
Cerazette påverkar inte vikten. De är bra, jag känner inte av att jag använder dem alls.
Med tanke på att det skrevs lite om p-stav.. När jag hade det så hade jag mens varje dag i sex månader...!
Jag såg just en annan tråd om samma sak poppa upp i Senaste inläggen. Där var det någon som tipsade om Primolut Nor. Jag har ingen aning om vad det är eller hur det funkar, men enligt den tråden så ska det funka iaf!
Tråden heter Cerazette - mens eller inte? eller nåt liknande.