• anansie

Någon som bytat från Lemolac till NAN ?

Min flicka på snart 6 veckor har fått ersättning sen födseln.
    Hon är ganska hård i magen och bajsar oftast bara varannan dag, hon har även magknip och massa gaser.

Har testat Minifom mot gaserna, vilket gjorde det värre. Rapsolja mot bajseriet, vilket funkar ibland.
    Har nu börjat ge henne Sempers magdroppar som vi hoppas ska hjälpa hennes lilla mage. Försöker även ge henne massage 2 gånger om dagen. 

Funderar på att testa att byta ersättning. Har gett henne Babysemp Lemolac hela tiden men vill nog testa NAN istället och se om det kan göra hennes bajseri och gaser bättre.
    Är det någon som har erfarenhet av ett sånt byte ? 

Finns ju olika NAN har jag förstått.. Ska man testa NAN 1 eller NAN HA 1 ? Vad är skillnaden ?
    En annan sak jag undrar är om ni upplever att Babysemp eller NAN mättar bäst.. Har ett riktigt matvrak här hemma nämligen Flört

Tacksam för svar !

• Svar på tråden Någon som bytat från Lemolac till NAN ?
  • anansie

Okej tack Glad
    Ja hon har ju problem med magen så då är väl kanske HA bättre att testa. För den innehåller bifidus har jag förstått.
    Men som du säger, alla barn är olika så det blir att hålla tummarna Flört 

• anansie

Började igår att ge henne varannan av NAN HA 1 så hoppas på förbättring inom snar framtid Glad
    Tror sempers magdroppar kan ha hjälpt lite nu med, har gett henne i en vecka.

• anansie

Hur många olika finns det egentligen ? Haha, en djungel ju ! 
    Finns det både NAN HA och NAN HA 1 ??

• anansie

Aha.. men behöver de verkligen extra järn när de är så små ? 
    Nu ska jag ju först o främst se så hennes mage mår bra av NAN, men annars bytar man ofta vid 4 månader va ? 

• anansie

Bajsar din lilla GRÖNT av NAN ? Att jag blev förvånad när jag öppna blöjan.

Svar på tråden Någon som bytat från Lemolac till NAN ?