Inlägg från: Längtandsfull |Visa alla inlägg
  • Längtandsfull

Någon som bytat från Lemolac till NAN ?

Känner igen oss i detta..

Dottern har fått ersättning sen födseln.
    Vi började ge henne NAN 1 men då blev hon förstoppad så bytte efter någon vecka till Semper Lemolac.
    Det var BVC som sa att det skulle vara bra för förstoppning.
    Men hon fortsatte att skrika och när vi kört lemolacen i ca en vecka så inser jag och sambon att hon börjat skrika ennu mer när vi bytte till semper lemolac så vi byter genast tillbaka till NAN 1 och det blev bättre direkt.
    Dagen efter köpte vi NAN HA 1 och det blev ennu bättre.

Idag ger vi henne NAN HA 1 och en gång om dagen får hon Semper Bifidus finns på apoteket och den är för barn som är hårda i magen.

Nu bajsar hon ca 1 gång om dagen och är mycket lungare än innan..

Ger henne sempers magdroppar och minifom. men har slarvat med det endel.

NAN är mildare för magen än Semper.

Dottern är 6 veckor.

• Längtandsfull
    anansie skrev 2011-03-21 12:39:47 följande:
    Började igår att ge henne varannan av NAN HA 1 så hoppas på förbättring inom snar framtid Glad
    Tror sempers magdroppar kan ha hjälpt lite nu med, har gett henne i en vecka.
    Varför inte bara ge henne NAN HA??
  • Längtandsfull
    anansie skrev 2011-03-21 16:48:17 följande:
    Vad är det för skillnad på 1 & 2 ?? Kan man ge 2 direkt ?
    skillnaden är järnmängden..
    det sägs att barn som endast får ersättning kan ge 2,an direkt men om man ammar också så skall man ge 1,an.
    Men min dotter får 1,an
  • Längtandsfull
    anansie skrev 2011-03-21 22:12:07 följande:
    Aha.. men behöver de verkligen extra järn när de är så små ? 
    Nu ska jag ju först o främst se så hennes mage mår bra av NAN, men annars bytar man ofta vid 4 månader va ? 

ja det räcker väll med 1,an.. Jag ger ju bara det..

Det jag hart här är att 1,an had den mängd järn som räcker för att ha ersättningen som tillägg men annars amma. Det är ju mycket järn i bröstmjölk. Därför det inte är så mycket järn i 1,an för att inte överdosera.

Om man inte ammar och då inte ger barnet all järn som är i bröstmjölken så behövs det tydligen 2,an som har mer.

Men jag vet inte.. Tänkte höra med BM nästa gång.

• Längtandsfull
    anansie skrev 2011-03-22 09:32:31 följande:
    Bajsar din lilla GRÖNT av NAN ? Att jag blev förvånad när jag öppna blöjan.
    Skall dit på torsdag så då får jag fråga..

När det gäller bajset så är det vanligt att det är grönt när man ger NAN HA just för att det är massa bra basiller i det =) Kommer inte ihår hur det var men det är iallafall ingen fara. Bara bevis på att det är snällt mot magen..
Svar på tråden Någon som bytat från Lemolac till NAN ?