dessdess skrev 2011-03-18 12:23:59 följande:
Jag var och gjorde den undersökningen i onsdags efter långvariga smärtor i vänster sida. Jag var så nervös före, jag ville absolut inte ha smärtlindring eller lugnande då jag ville behålla kontrollen. Jag har annars inte skräck för smärta, sjukhus eller något som det innebär. Förlossningar har jag bara sett fram emot, men det här, fy farao jag tänkte verkligen inte åka och inte ville jag göra tömningen före heller. Men vet du vad?
Det gick så himla bra! Skulle kunna göra om det igen, inte alls så otäckt som jag trodde. Jag fick endast halvdos av lugnande och smärtlindring och det gick jättefint! De ville inte att jag skulle vara helt utan då det underlättar för läkaren om man inte spänner sig. Tömningen före, ja jag satt på toa hela kvällen, men med några bra tidningar så gick det också fint. Värst var att vara utan mat när man vet att man inte får äta. Dessutom såg allt bra ut i min mage så det var ju ett extra stort plus! Fick diagnosen IBS.
Hoppas det går lika bra för dig och gör den så är det gjort sen!
åh, tack tack tack. Vet ju att det är olika från gång till gång. Men det är befriande att läsa att det gick så bra för dig. jag är ju så himla rädd och nervös för allt runtomkring också. Tyvärr bottnar allt i min fobi. Sjukhus=kräk,
narkos=kräk, lugnande=kräk alla mediciner= kräk.
Är tom orolig för att dricka laxermedlet

jag har ofta problem med min mage, illamående osv. Jag vill ju innerst inne göra undersökningen för att få veta om något är fel, samtidigt rädd för att det ska vara något allvarligt.