• glödlampan

För oss med mycket sammandragningar tidigt

Hej alla!

Hittar bara gamla trådar med detta ämnet så jag tänkte starta en ny. Här kan vi gnälla och skriva av oss ;)

Jag väntar mitt första barn och har haft sammandragningar sen vecka 20 ca, nu är jag i vecka 28. I början var det kanske 5 st per dag men nu kan jag ha upp emot 40 st på en dag om det är riktigt illa. Har varit inne och kollat upp detta men livmodertappen är opåverkad som tur är.

Ska söka igen om dem börjar göra ont. Även om dem inte gör ont nu är det tillräckligt utmattande, Magen blir stenhård vid minsta ansträngning, även tantpromenad-tempo. Får även sd vid stillhet.

Är vi fler?

• Svar på tråden För oss med mycket sammandragningar tidigt
  • Dullan 79

Japp vi är fler!! Skriver snabbt för min dator stänger av sig hela tiden!!! Vänter mitt andra barn är i v. 21 och har haft sd sn v. 12!! Hade uppåt 40 om dan med första som ocå kom ut prematur!! I v. 33+6!! Ok postar detta och sen får vi se nästa gång när jag lyckas få igång datorn!!!

• glödlampan

Ojdå då kanske du får tidigare nu med. Hade du onda sd i din förra graviditet eller var det bara att magen blev hård?

• Linda1986

Här är en till. Har haft SD sedan vecka 21 tror jag och är nu i vecka 28. Jag har både onda och inte onda. Men än så länge är min livmodertapp opåverkad. Ska ringa om det blir värre men det tycker jag är svårt att veta för det är oftast för mig jobbigare vissa timmar och lugnare senare. Vissa dagar kan jag inte ens vända mig i sängen utan att få en SD.
    Detta är min andra graviditet. Med min dotter hade jag inga som jag kände. Hon föddes i vecka 38

• glödlampan
    Linda1986 skrev 2011-03-18 09:43:55 följande:
    Här är en till. Har haft SD sedan vecka 21 tror jag och är nu i vecka 28. Jag har både onda och inte onda. Men än så länge är min livmodertapp opåverkad. Ska ringa om det blir värre men det tycker jag är svårt att veta för det är oftast för mig jobbigare vissa timmar och lugnare senare. Vissa dagar kan jag inte ens vända mig i sängen utan att få en SD.
    Detta är min andra graviditet. Med min dotter hade jag inga som jag kände. Hon föddes i vecka
    Precis så är det för mig med, vissa timmar är det värre sen går det över. Och man väntar ju gärna in i det sista innan man ringer in.
  • EmOtob

Jag har haft det sen v 20. Väntar mitt andra barn. HAr åkt int och ut från FL på grund av sammandragningar.
    Med sonen har jag inte dessa problem!!

• Dullan 79

Ja jag vet att det är stor risk med en till prematur ! Hade aldrig onda och tappen var ok hela tiden! men tror att pg att jag mådde piss och en tappmätning så sattes förlossningen igång! Dom kollade mig kl 20.30 och kl 23.15 gick vattnet och då var jag 1 cm öppen!
    har oxå stunder som det blir värre och vissa dagar inget!!!

• Diablo

Här är en till med supper mycket SD. Vad jag än gör så blir magen stenhård. Jag är inte så orolig. Har en dotter som är född i v.33 och då hade jag inga sammandragningar! Nästa graviditet hade jag ganska mycket och då Gick jag full tid. Så vi får se. Men det är jobbigt att inte kunna göra vad man vill utan att få sammandragningar hela tiden.
    Men jag försöker ta det så lugnt jag kan. Men det är inte lätt med tre barn och tre hundar

Har man tur behöver man inget vett!
  • glödlampan
    Diablo skrev 2011-03-18 16:43:14 följande:
    Här är en till med supper mycket SD. Vad jag än gör så blir magen stenhård. Jag är inte så orolig. Har en dotter som är född i v.33 och då hade jag inga sammandragningar! Nästa graviditet hade jag ganska mycket och då Gick jag full tid. Så vi får se. Men det är jobbigt att inte kunna göra vad man vill utan att få sammandragningar hela tiden.
    Men jag försöker ta det så lugnt jag kan. Men det är inte lätt med tre barn och tre hundar
    Känner det själv att det är inte lätt, har en väldigt krävande hund som får damp om hon inte får komma ut och jobba av sig. ;)
  • Love8707

Hej min förra graviitet fick jag sammandragningar i v 14 å nu väntar jag mitt 3:e barn å är i v 7+3 å börjar redan känna av lite värkar så jag hoppas att det ger med sig...

Svar på tråden För oss med mycket sammandragningar tidigt