Inlägg från: Västeråsmamman |Visa alla inlägg
  • Västeråsmamman

För oss med mycket sammandragningar tidigt

Ny här, gravid med 5:e barnet. Är i v 16+6. nu har det startat igen med dessa sd. Värst på morgonen och på kvällen.
    Äter trombyl i förebyggande mot havandesk förgiftning vilket jag fick förra grav.
    Hur länge har ni fått/kunnat jobba?
    Jag går hos spec mvc var 4:e v. Sist jag var där för 2 v sen så var allt lugnt. Nu är det inte kul alls.

• Västeråsmamman

Hej vilken vecka födde du dina tvillingar i? Mina kom i v 29. Men det är 7 år sen.
    Minstingen är född i v 34,
    Läkaren på spec mvc tror inte att det blir en längre grav denna gång. Jag ska på nästa besök den 18:e men funderar på att rimga bm bara för att kolla så det inte är en svampinfektion eller uvi.

• Västeråsmamman

Grattis till lilltjejen!

• Västeråsmamman

Mina känns ungefär som mammamu beskriver. Bli orolig för tidigare grav har jag inte haft så ont. Förra graviditeten hade jag inte ont alls.
    Jag är ju bara i v 18 nu. Måste nog ringa och se om jag kan få en tidigare läkartid för det känns inte bra alls.
    Är dock livrädd för att bli inlagd som är det värsta jag vet.

• Västeråsmamman

Ringde bm igår och har lämnat en odling nu på morgonen. Har också testat pevaryl men märker ingen skillnad.
    Är helt slut efter turen att lämna barnen i morse. Väntar på att spec mvc ska ringa för att se om det blir ngn extra koll eller om man ska vänta till nästa v då jag har en tid

Att må såhär dåligt såhär tidigt ingick inte i mina planer.

• Västeråsmamman

Träffat läkaren, blev sjukskriven 50% på halvtid i 3 v.

• Västeråsmamman

Vet ej om pevarylen gett effekt men det är i alla fall mkt lugnare i magen idag vilket är skönt.

• Västeråsmamman

Aj aj nu får jag sota för min lilla utflykt idag. Har riktigt onda sammandragningar just nu. Inte kul. Har precis gått in i v 21 idag.(20+0)

• Västeråsmamman

Jessica10 den brukar inte lossna så tidigt. Däremot kan man ha rikliga flyningar som är slemproppsliknande. Kroppenbproducerar det för att skydda mot bakterier.
    Skulle det trots allt vata slemmisen så återbildas den 9 ggr av 10 om det inte är fl som startat på riktigt.
    Mina har alltid lossnat i samband med fl.

Svar på tråden För oss med mycket sammandragningar tidigt