LeiaBus2010 skrev 2011-03-31 09:51:39 följande:
Hej hopp!
Nu kommer jag och ska verka lite duktig då :P
Jo det är nämligen så att det kan vara mycket logiskt att man blir gravid 2 dagar efter mens ;)
Tänk så här... din ägglossning sker vanligtvis melan 10-16 dagar efter mens, och ca 14 dagar innan nästa mens, räkna då hur många dagar du haft din mens, men dag ett som första dag... har du då mens som varar i 7-8 dagar så har det ju redan gått 7-8 dagar och 2 -3 dagar efter mens har man sex . Pang! du prickade in äl :P
Lärde mig det för någon dag sedan, hehe, däremot finns även denna teori kring äl...
ägget släpper inte på första försöket efter mensen utan hoppar 14 dagar och kommer igen nästa äl. Man känner smärtorna kring äl men det släpper inte och det lossnar typ 11 dagar efter mens :)
hängde ni med ? ;)
Så prova sexa några dagar efter mens också Ninni :D
Klart vi kan följas åt :)
Jodå jag minns mycket väl, vi sexade varje dag i 14 dagar runt äl, haha så jag har ingen aning om vilken dag hon "blev till" tyvärr...
Prova bisolvon! ta det i 2 dagar innan ni sexar och 2 dagar efter. :)
Hej

Tack jag blir superglad för all info jag kan få!
Alltså jag har en menscykel på 26 dagar, sen har jag ÄL-utslag på stickan dag 11-12..alltså ÄL 12-24 timmar efter utslaget...dvs ÄL 12-13 dagar efter mensens 1a dag. Jag har dokumenterat detta i 1års tid...
Jag brukar bara ha mens 3-4 dagar...
Jag fattar ingenting om detta me ägget släpper efter de hoppat 14 dagar...?...Mitt ÄL test visar ju utslag så då borde jag ha ÄL.... alltså min karl är ju bortrest så vi kan bara ha sex fram till 3-4 dagar innan ÄL... alltså dag 8,9,10 sen ÄL dag 13...
Fast de borde ju gå ändå ju...?..