• Här och nu

Min släkt kallar min dotter guling,

Villimey skrev 2011-03-18 10:20:41 följande:
    Förutom det som har hänt nu uppfattar du dina släktingar som rasister? Om du inte gör det kanske dem "bara" är okunniga om vad ordet guling står för tycker att du ska ringa upp och berätta det för dem och att rasisistiska uttryck och prat inte är acceptabelt om dem vill fortsätta träffa er.

Jag hade också kört ut dem och lite tillSkrikandes
    Så okunnig är ingen idag.
  • Här och nu
    Rakad Apa skrev 2011-03-18 10:51:02 följande:

Vilka idiotiska smygrasister till släktingar. Om det hade skett mig så hade jag aldrig låtit de sätta en fot i mitt hem igen.

Det handlar inte om rasism utan okunskap.
  • Här och nu
    Lime skrev 2011-03-18 10:52:44 följande:
    Förstår helt hur du och din man känner! Har ett barn i hop med en som är halv brasilianare. Min bror är öppet nazist och har till och med gått så långt så han har "Blatte unge" till mitt barn.

Stå på er och hoppas det löser sig med din familj! 
    Fast många med mörkare hudfärg kallar sig själv blattar.
  • Här och nu
    Insatt skrev 2011-03-18 11:00:01 följande:
    Vad har det med saken att göra när en öppen nazist gör det? Det är ju som att säga att det är ok att KKK anhängare säger "nigger" bara för att det sjungs av afroamerikaner i hip-hop-låtar.
    Det används av dem själva för att de vill.
  • Här och nu
    Insatt skrev 2011-03-18 11:00:01 följande:
    Vad har det med saken att göra när en öppen nazist gör det? Det är ju som att säga att det är ok att KKK anhängare säger "nigger" bara för att det sjungs av afroamerikaner i hip-hop-låtar.
    Nazist o rasist är inte samma sak.
Svar på tråden Min släkt kallar min dotter guling,