Min släkt kallar min dotter guling,
Tyckte det var absolut rätt att ni visade din familj att det inte var rätt även om det kanske låter drastiskt i mångas öron. Om man inte säger till redan nu när er dotter är liten...hur länge ska dom kalla henne guling?? Till hon går ut gymnasiet och fått lära sig att det är ett jättenegativt ord.
Jag är själv adopterad från korea och har väl fått höra lite slagord, el "skämt"ord som nån i tråden anser. Inte jättemkt så jag blev mobbad men tillräckligt för att förstå att man är uteseendevis annorlunda. Och detta hoppas jag inte händer mina barn som är då 50% asiater.
Mina klasskamrater var 99% snälla mot mig men döm om min förvåning när några killar efter 8 år i samma klass plötsligt säger "gå och plocka ris" och liknande till mig. Men jag var rätt rapp i käften så jag sa nog nåt tillbaka och killen som var den största skiten, ja han var ju inte så begåvad i skolan.
Nuförtiden om nån säger nåt, har varit nåt barn i skolan när man jobbat, så har dom mest sagt "jävla kines" men det berör mig inte då jag inte är från Kina..vilket jag också talar om och det har faktiskt varit mest utländska barn som har kallat namn.
I allafall, ordet guling är ju trots allt lika illa som neger, blatte och annat fina namn som existerar bland vissa