• sharatec

Min släkt kallar min dotter guling,

Insatt skrev 2011-03-18 11:44:26 följande:
    Nej, de är inte emot just judar! Även romer blev dödade i förintelsen t.ex. Anledningen till att hatet blev riktat mot främst judar var att de utgjorde den största minoriteten. Och vid OS i Berlin ville Hitler inte ta i hand med och gratulera en afroamerikan som fått guldmedalj.
    Bra sammanfattat, men det sista är en myt. Han skakade inledningsvis bara hand med de tyska vinnarna, vilket olympiska kommitten inte uppskattade; eftersom han dessutom inte skulle kunna närvara under resten av OS valde han att därefter inte skaka hand med någon vinnare. (Jesse Owens kommenterade senare händelsen med att han visserligen inte fick skaka hand med Hitler, men att han heller aldrig fick skaka hand med USAs president.)

On topic: vad är det för idioter till släktingar du har. Var stolt över din man som (mer eller mindre) slängde ut dem!
  • sharatec
    Anonym skrev 2011-03-18 14:32:02 följande:
    Så jag inte och dett du försökte med var löjligt och sänkte dig till samma nivå som både släkten och TS. Efter att hennes make förklarat att de inte tyckte om det så bad han ju om ursäkt. Varför inte välja sina strider bättre än att sura i det här läget?

I vår familj har vi en grövre ton men alla vet att det inte är illa menat. Att vara känslig och löjlig är farligt i dagens samhälle, man kommer ingen vart genom att vara som du nyss var. Eller?
    Intresseklubben antecknar. Vad har det med saken att göra? TS och hennes man tar illa upp, läste du det?
  • sharatec
    Anonym skrev 2011-03-18 14:38:10 följande:
    Dig diskuterar jag inte med eftersom du sänkt dig till en nåvå dit jag inte tänker följa efter, se saker från två håll. Se livet för vad det är och inte så svartvitt.
    Lite rasistiska påhopp får man tåla, va? Flört
  • sharatec
    Anonym skrev 2011-03-18 14:59:31 följande:
    Uj.. så man ska hellre se till att acceptera att någon kallar en för "risplockare", "negerunge" osv än att visa barnet att man inte accepterar rasism? Så jäkla mycket är inte släkten värd om de inte kan uppföra sig som normala människor och låta bli att trycka ner andra. Hellre utan släkt i detta fall än att låta dem mobba dottern!
    Ren poesi. Bra skrivet!
Svar på tråden Min släkt kallar min dotter guling,