Anonym skrev 2011-03-18 15:59:23 följande:
Tydligen kan ingen av er läsa (och mitt tangentboord stavar inte som jag vill ;))
Men vad jag fortfarande menar är att det är givetvis inte okej att bete sig som TS familj. MEN att HELT säga upp kontakten efter en sådan sak är för mig HELT otänkbart och korkat SÄRSKILT när TS bror bett om ursäkt = han försöker bevisa att han vill ändra sig annars ber man inte om ursäkt (får man hoppas men inget annat framgårr av TS just nu)
Jag fattar inte vad ni är för människor som säger upp kontakten med folk till höger och vänster för att de uttrycker sig dumt eller säger förkastliga saker och sen ber om ursäkt, och nej jag menar inte att man får kalla folk saker hur som helst och minuten senare be om ursäkt och det ska vara glömt.
Säger nån något korkat vilket hände mig för ett tag sedan med min mamma, jag kastade ut henne och hon bad om ursäkt för det hade blivit fel. Skulle jag då ta ifrån min son sin mormor för att jag inte är bättre människa än att jag kan ta en ursäkt?
Och nej, det är inte exakt som i TS fall eftersom det var riktat till mig. Men principen är densamme.
En del läser orden som de står, en del kan se längre än så och förstå innebörden uppenbart.
Där håller jag faktiskt med. Om man ber om ursäkt, förstår vad som blev fel och inte gör likadant igen så ser inte jag heller att det finns anledning att säga upp kontakten baserat på det ts skriver.