Min släkt kallar min dotter guling,
Anonym (Ellinor) skrev 2011-03-18 15:42:36 följande:
Hm nu måste jag nog lägga mig i lite....kalla man folk för Rasister för att man skojar om hudfärgen för att man tycker personen är "gullig", är man rasist för att man skojar om vad vissa gör i sin hemländer? Ibland tycker jag verkligen att ordet rasism och dess innebörd blir överdriven. Inte skulle jag ta illa vid mig om någon sa något om min hy eller att jag kommer från ett land där de plockar potatis! Dem säger ju detta för att barnet är gulligt...jag kan faktiskt inte förstå varför ni blir så arga, dem menar ju inget illa och dem ogillar ju inte invandrare då kan man ju inte kalla dem för rasister, tycker ni verka ha mycket okunskap själva. När jag var liten tyckte många att jag såg ut som en asiat med små snea ögon med gul hy liksom....inte alls är jag sur för det utan tycker det är kul för jag ser INGET fel med att se asiatisk/gul ut så jag förstår inte problemet men JAG ser inte ordet GULING som något fult heller. Inget negativt laddat ord för mig, Säg vad ni tycker till familjen, sen får dem ju respekera detta, sen lämna detta! Dem menar egentligen inget illa.