• Thalis

Min släkt kallar min dotter guling,

Anonym skrev 2011-03-18 10:11:51 följande:
    Vet inte vad som har hänt med min familj och släkt. Dom har börjat kalla min lilla dotter på 6 månader guling. När dom kommer hit så säger dom "hej lilla guling" osv. Hon har börjat äta vanlig mat till lunch och igår fick hon ris som hon älskar. Då säger min bror att det är ju självklart att hon älskar ris när det sitter i hennes risplockar gener. Så jävla elakt! Det värsta är att dom verkar mena det på nått gulligt sätt o inte själva fattar vad det är dom gör. Min man (som är thailändare) blev skogstokig igår och bad dom gå hem, om inte frivilligt så kunde han hjällpa dom. Har aldrig nånsin sett honom så heligt förbannad. Min bror ringde igår o sa att han inte menade nått illa. Jag skiter fullständigt i vad han och alla andra menar, man säger inte så!

Nu fick jag det ur mej också!
    Men vad fan!! Så säger man inte....
    Din man reagerade bättre än vad jag hade gjort! Och det spela ingen roll om din bror inte menade något illa så säger man bara inte!!
    Mamma till A, A, A och V.
  • Thalis
    Här och nu skrev 2011-03-18 10:55:23 följande:
    Fast många med mörkare hudfärg kallar sig själv blattar.
    Men det är inte samma sak!
    Jag kan kalla mig blatte för att vara ironisk men det jävlar om någon skulle kalla någon av mina barn för blatte!!
  • Thalis
    Anonym skrev 2011-03-18 11:55:45 följande:
    För hennes man slängde ut familjen pga ett skämt!?
    ¨Hennes man agerade helt rätt och väldigt lugnt!
  • Thalis
    Anonym skrev 2011-03-18 12:01:11 följande:
    Min man (som är thailändare) blev skogstokig igår och bad dom gå hem, om inte frivilligt så kunde han hjällpa dom. Har aldrig nånsin sett honom så heligt förbannad

Låter det rätt och lugnt? Nej!
    Man måste kunna tåla oskyldiga skämt.
    Det var både rätt och lugnt!
    Hade jag varit ts man hade 3:e världskriget brutit ut!!
  • Thalis
    Insatt skrev 2011-03-18 12:10:49 följande:
    Att snacka om risplockargener känns ju bara som en suck ifrån att snacka om bomullsplockargener.

Min kompis som är adopterad från Korea har mer än en gång fått höra att hon skulle ha knull- och kuksugargener p.g.a. prostitution i asien. Det är väl vad som väntar barn som får höra att de skulle ha gener för att plocka eller äta ris ifall man inte ser till att täppa till käften på idioter!
    Fyfan säger jag bara!!
  • Thalis
    Anonym skrev 2011-03-18 14:10:32 följande:
    Så du lär ditt barn att inte ta emot ursäkter? Ingen får vara elak mot dig eller ditt barn men du får vara en stroppa och inte vara sämre än attt acceptera en ursäkt...?

Ibland förtjänar man skit när man är högfärdig.
    Ok,så man får säga vad som helst så länge man ber om ursäkt efteråt?

Du är ett pucko!!!
    Förlåt jag menar inget illa Nu måste du ta emot ursäkten....
  • Thalis
    Anonym skrev 2011-03-18 14:32:02 följande:
    Så jag inte och dett du försökte med var löjligt och sänkte dig till samma nivå som både släkten och TS. Efter att hennes make förklarat att de inte tyckte om det så bad han ju om ursäkt. Varför inte välja sina strider bättre än att sura i det här läget?

I vår familj har vi en grövre ton men alla vet att det inte är illa menat. Att vara känslig och löjlig är farligt i dagens samhälle, man kommer ingen vart genom att vara som du nyss var. Eller?
    Och jag sänker mig gärna till ts nivå !!! Hon och hennes man accepterar inte att folk behandlar deras...
    Det spelar ingen roll hur det funkar i din familj då NI inte är normen för hur vi andra måste vara och agera!!!
  • Thalis
    TheCoopers skrev 2011-03-18 14:43:27 följande:
    Ja då får det bli så . OM mina föräldrar eller min bror ( vilket aldrig skulle hända ) skulle kalla mina barn får små negerungar eller : Ja de jobbar på så bra de små negrerna men det ligger ju i deras slav gener .
    Så skulle jag såklart reagera ! de kränker inte bara mina barn men de har en människosyn som inte jag vill ha runt mina barn .
    Skulle de välja att inte ha ngn kontakt med mig pga jag stod upp för mina barn så är det deras problem .

Det där med att vända andra kinden till det kanske funkade i Bibeln .. men varken jag eller mina barn är Jesus och vi aspirerar inte till att bli det heller .
  • Thalis
    Ethi skrev 2011-03-18 14:44:28 följande:
    *fnissar* HELT underbart . "men det är ju ett normalt namn" - jo, världen kretsar ju liksom runt Sverige
    Vaddå visste du inte det?
  • Thalis
    Ethi skrev 2011-03-18 14:53:41 följande:
    Och du har mage att kalla dig svensk,skäms på dig
  • Thalis
    Anonym skrev 2011-03-18 15:51:07 följande:
    Jag har ju ALDRIG sagt att man inte får reagera, men en ursäkkt efteråt kanske är smart att ta om en person ångrar sig. Om man väljer att avsluta kontakten med sin familj och släkt efter en sån här lite grej när de bett om ursäkt, ja då drabbas ju barnet dubbelt.
    Håller med att man inte bör säga upp kontakten bara sådär MEN jag tycker att ts man agerade rätt!
    Förhoppningsvis har släkten lär sig att sådant inte är ok!
  • Thalis
    Anonym (blandras) skrev 2011-03-18 18:37:40 följande:

Blandar man raser på det sättet så får man räkna med sånt, tycker det var oskyldiga skämt i sammanhanget.
    Skratta och vara glada med familjen.

Antar att du får stå ut med att jag kallar dig imbecil?
    Du är ju tydligen en blandning mellan idiot och pucko!!
  • Thalis
    Anonym (blandras) skrev 2011-03-18 20:32:59 följande:
    Antar att du riktar det där mot forskare som har konstaterat fakta.
    Synd att dom inte går ihop med din skeva värdsuppfatning.
    Ha ha ha ha
Svar på tråden Min släkt kallar min dotter guling,