Min släkt kallar min dotter guling,
Jsg förstår det 110%. ALDRIG skulle jag acceptera att någon, släkt eller ej, kallade min unge för något sylikt då vi ockdå är ett "blandispar".
Tycker det är fruktansvärt!!
Jag hoppas att jag skulle reagera som din man, inte sänka mig till personens nivå, vilket säkert skulle vara lockande. (Tjena blekis, har du suttit inomhus hela vintern eller??)
Ditt barn är så litet att hon inte kan försvara sig. De gör narr av henne.
Och OM du i framtiden skulle be dem flyga och dra pga att de inte ger sig, förstår jag dig. Min man gjorde det åt sin egen mamma som gick i taket när hon fick veta att vi väntade barn. Hon sa att DEN skulle bli jättekonstig, att man inte ska blanda raser och massa strunt som om hon pratade om hundar.
Då behöver du fan inte bli farmor alls, sa min man och hon hon har aldrig träffat sitt barnbarn och vårt barn är långt över året. Min man vägrar, jag stöttar honom.
Så stå på dig.
Fråga din familj om det vore ok om ni gjorde narr av din brors barn eller framtida barn. "Hej lilla Dumbo, hur mår öronen?"
Hoppas de fattar, det är så fruktansvärt onödigt och jag själv skulle bli flyförbannad om jag fick veta att folk i min omgivning kallat mig så som bebis. Skulle ifrågasatt dem som vuxen om jag fått veta detta, speciellt om det handlade om någon så nära som en morbror.
Lycka till TS