• stresss

Min släkt kallar min dotter guling,

Det var bra gjort av din man. Du borde prata allvar med din familj och förklara att om dom inte ändrar sin inställning, så kommer dom inte i närheten av barnet. Det kan hända att de inte menar något illa, utom är bara inskränkta, men du får förklara, om dom är intresserade, sen vet dom var dom har att rätta sig efter.

• stresss
    Stinky skrev 2011-03-20 22:13:57 följande:
    "Gravt socialt handikappad"? Nåja, jag tycker nog att du tog i lite väl mycket där. Klart det ska respekteras om man inte vill bli kallad för tjockis, guling eller whatever, men man får nog ha det med i beräkningarna att folk kan vräka ur sig grodor utan att mena något illa. Ingen är ju perfekt. Lite självdistans skadar inte om man ska överleva den hårda världen. Observera dock att jag inte försvarar ett orespektabelt beteende. Jag tycker bara att man inte behöver ta precis allt på blodigt allvar.
    Men om TS barn är den första siaten i deras familj, så kanske TS tycker att hon ska få upptäcka vem hon är och vilken personliget hon har utan att få tryckt i halsen att hon är en gulin, risplockare och gudvetvad precis hela tiden... Ts kanske inte tycker att det är utvecklande för dottern. Och att vräka ur sig en groda vid ett tillfälle kanske kan hända, men att medvetet fortsätta med sitt ovälkomna rasistiska skägmt tycker jag inte är försvarligt. 
Svar på tråden Min släkt kallar min dotter guling,