• Anonym

Min släkt kallar min dotter guling,

Anonym skrev 2011-03-18 10:25:00 följande:
    Har inte din man sagt ordet "falang" någon gång. Falang i thailändares ögon är alla vita.
    Släktingarna får kalla deras dotter för guling eftersom ordet falang finns på thailändska?
    Vad logiskt och fint....
  • Anonym
    Villimey skrev 2011-03-18 10:20:41 följande:
    Förutom det som har hänt nu uppfattar du dina släktingar som rasister? Om du inte gör det kanske dem "bara" är okunniga om vad ordet guling står för tycker att du ska ringa upp och berätta det för dem och att rasisistiska uttryck och prat inte är acceptabelt om dem vill fortsätta träffa er.

Jag hade också kört ut dem och lite tillSkrikandes
    Nää, jag har inte sett dom som rasistiska förut.. Vi bodde liksom utomlands när vi var små o lite sådär.. Blir så konfunderad..
    KlasKristian skrev 2011-03-18 10:21:47 följande:
    Ja, det var ju rätt korkat gjort av din brorsa. Han kör möjligen inte epatraktor och gillar skinnkläder lite för mycket? Eddie Meduza?
    Hehe nää.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-18 10:25:00 följande:
    Har inte din man sagt ordet "falang" någon gång. Falang i thailändares ögon är alla vita.

Nope det har han inte sagt. Alla thailändare använder inte ordet farang. Hur som så ses det inte riktigt på samma sätt som ordet guling.

Anonym skrev 2011-03-18 10:32:01 följande:
    Ja oerhört korkat sagt av dom. Men nu när dom vet hur ni känner, och din bror bad om ursäkt, så kan man väl godta den, och försöka vara vänner igen? Menar dom verkligen sina ursäkter, så finns ju ingen anledning att fortsätta vara sur? Eller?

Men när det händer gång på gång, hur mycket betyder deras ursäkter då?

• Anonym
    Här och nu skrev 2011-03-18 10:55:23 följande:
    Fast många med mörkare hudfärg kallar sig själv blattar.
    Ja och många feta kalar sig själva tjockisar osv osv....gör det inte socialt accepterat för andra att göra det.
  • Anonym

Lite humor kan ni väl ändå ta, TS?

Din bror skojade ju bara.. Ni överreagerade helt klart. Tycker ni ska be om ursäkt.

• Anonym

Vad förbannad jag skulle bli! Min exsvägerska sa att vår dotter såg ut som en svartskalle, första gången hon såg henne, som nyfödd... Har aldrig förlåtit det! Gissa om jag är glad att hon ungar som verkligen är fula? Skrattar bäst som skrattar sist...

• Anonym
    Anonym skrev 2011-03-18 11:48:59 följande:
    Vad förbannad jag skulle bli! Min exsvägerska sa att vår dotter såg ut som en svartskalle, första gången hon såg henne, som nyfödd... Har aldrig förlåtit det! Gissa om jag är glad att hon ungar som verkligen är fula? Skrattar bäst som skrattar sist...
    Jag är lite glad över att min elaka syrras barn är fläskiga, men egentligen är det ju elakt att vara glad över att oskyldiga människor har ett ofördelaktigt utseende bara för att deras morsa är en häxa.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-18 11:50:56 följande:
    Jag är lite glad över att min elaka syrras barn är fläskiga, men egentligen är det ju elakt att vara glad över att oskyldiga människor har ett ofördelaktigt utseende bara för att deras morsa är en häxa.
    Jag förstår dig men hur lätt är det att låta bli?
  • Anonym
    Maggis skrev 2011-03-18 11:53:44 följande:
    Absolut inte! Varför ska ts och hennes man be om ursäkt för andra vuxnas stupiditet?
    För hennes man slängde ut familjen pga ett skämt!?
  • Anonym
    Thalis skrev 2011-03-18 11:58:37 följande:
    ¨Hennes man agerade helt rätt och väldigt lugnt!
    Min man (som är thailändare) blev skogstokig igår och bad dom gå hem, om inte frivilligt så kunde han hjällpa dom. Har aldrig nånsin sett honom så heligt förbannad

Låter det rätt och lugnt? Nej!
    Man måste kunna tåla oskyldiga skämt.
Svar på tråden Min släkt kallar min dotter guling,