• Anonym

Min släkt kallar min dotter guling,

Thalis skrev 2011-03-18 14:39:38 följande:
    Och jag sänker mig gärna till ts nivå !!! Hon och hennes man accepterar inte att folk behandlar deras...
    Det spelar ingen roll hur det funkar i din familj då NI inte är normen för hur vi andra måste vara och agera!!!
    Jag har ju ALDRIG sagt att man inte får reagera, men en ursäkkt efteråt kanske är smart att ta om en person ångrar sig. Om man väljer att avsluta kontakten med sin familj och släkt efter en sån här lite grej när de bett om ursäkt, ja då drabbas ju barnet dubbelt.
  • Anonym
    TheCoopers skrev 2011-03-18 14:43:27 följande:
    Ja då får det bli så . OM mina föräldrar eller min bror ( vilket aldrig skulle hända ) skulle kalla mina barn får små negerungar eller : Ja de jobbar på så bra de små negrerna men det ligger ju i deras slav gener .
    Så skulle jag såklart reagera ! de kränker inte bara mina barn men de har en människosyn som inte jag vill ha runt mina barn .
    Skulle de välja att inte ha ngn kontakt med mig pga jag stod upp för mina barn så är det deras problem .

Det där med att vända andra kinden till det kanske funkade i Bibeln .. men varken jag eller mina barn är Jesus och vi aspirerar inte till att bli det heller .
    Så du blir skitsur och säger upp kontakten med alla som inte uppför sig som du vill? Särskilt när de ber om ursäkkt?
    Måste bli ensamt.

Det handlar inte om vad familjen och släkten tyckte om attt TS nu helt plötsligt enligt dig har sagt upp kontakten helt.
  • Anonym

Tydligen kan ingen av er läsa (och mitt tangentboord stavar inte som jag vill ;))

Men vad jag fortfarande menar är att det är givetvis inte okej att bete sig som TS familj. MEN att HELT säga upp kontakten efter en sådan sak är för mig HELT otänkbart och korkat SÄRSKILT när TS bror bett om ursäkt = han försöker bevisa att han vill ändra sig annars ber man inte om ursäkt (får man hoppas men inget annat framgårr av TS just nu)

Jag fattar inte vad ni är för människor som säger upp kontakten med folk till höger och vänster för att de uttrycker sig dumt eller säger förkastliga saker och sen ber om ursäkt, och nej jag menar inte att man får kalla folk saker hur som helst och minuten senare be om ursäkt och det ska vara glömt.

Säger nån något korkat vilket hände mig för ett tag sedan med min mamma, jag kastade ut henne och hon bad om ursäkt för det hade blivit fel. Skulle jag då ta ifrån min son sin mormor för att jag inte är bättre människa än att jag kan ta en ursäkt?
    Och nej, det är inte exakt som i TS fall eftersom det var riktat till mig. Men principen är densamme.

En del läser orden som de står, en del kan se längre än så och förstå innebörden uppenbart.

• Anonym
    Maggis skrev 2011-03-18 16:04:43 följande:
    Där håller jag faktiskt med. Om man ber om ursäkt, förstår vad som blev fel och inte gör likadant igen så ser inte jag heller att det finns anledning att säga upp kontakten baserat på det ts skriver.
    Tack =)
     *Kryper tillbaka under min sten igen*
  • Anonym

Jag har INTE sagt upp kontakten med min bror eller nån annan i släkten! Men Anledningen till att jag inte lägger nått värde i ursäkten är för att det händer gång på gång. "Hej lilla gulingunge!" "Din lilla risätare" "Tjingtjongtjejen" osv.. Jag tar inte det och det har jag förklarat för alla det berör.

Bättrar dom sej inte så kommer jag med glädje säga upp kontakten. Fan, folk får väl visa lite respekt, det är väl knappast för mycket begärt?! Sen om dom menar illa eller inte, skiter jag i. Det är klumpigt och onödigt av dom. Jag ber dom sluta, min man ber dom sluta men dom bara fortsätter.

• Anonym

Har en pojke som är mulatt o skulle aldrig acceptera att man kallade honom blatte eller svarting eller dylikt. Stå på er. Inget skämt är roligt eller oskyldigt, om det skadar en annan människa!

• Anonym
    Insatt skrev 2011-03-18 11:16:04 följande:
    Nej, en nazist är en superrasse som verkligen inte har rätt att kalla folk blattar bara för att människor som beskrivs som sådana kallar sig själva det. Testa att åka ut till rosengård och skrika "hallå blattepojkar" och se vad som händer!
    Här och nu skrev 2011-03-18 11:01:21 följande:
    Det används av dem själva för att de vill.
    Som sagt var är det ingen ursäkt för utomstående att säga det.
    Öhh inte för att det har med tråden att göra så vill jag bara påpeka hur fel du hade där.
  • Anonym

Jag tycker det är fruktansvärt dåligt gjort av din familj TS, bra gjort av din man att stå på sig! De visar noll respekt gentemot dig, din man eller erat barn.

Stå på er.

• Anonym
    Anonym (blandras) skrev 2011-03-18 20:08:29 följande:
    Konstigt att forskare håller på att utveckla rasanpassade mediciner just nu för att ex en asiat inte reagerar likvärdigt med en afrikan på exakt samma preparat men lev du i ditt förnekelse.
    www.racialcompact.com/racesofhumanity.html
  • Anonym

Det är väl bara bonnläppar och retarderade människor som använder ord som svarting och guling. 
    Jag känner ingen som ens skulle få för sig att använda sådana ord. Är ni möjligtvis från Åtvidaberg eller liknande? =D 

Svar på tråden Min släkt kallar min dotter guling,