Kall matsäck?
Någon som har goda tips på något att ta med sig som matsäck till typ lunch i bilen när vi ska åka långt. Till två vuxna. Som kan förvaras i kylbag.
Någon som har goda tips på något att ta med sig som matsäck till typ lunch i bilen när vi ska åka långt. Till två vuxna. Som kan förvaras i kylbag.
Pannkakor i rullar...
Kyckling/baconmackor
Risifrutti
Kall paj
Pastasallad
någon typ av sallad?
lätt att äta, man blir inte sådär tungt mätt, och sen är det gott också! Annars kan man ju äta några smörgåsar, eller typ risifrutti. Men ja röstar på sallad, kycklingsallad kanske.. mm nu blev jag nästan hungrig haha
Ja, som MattiasFru skriver så är en god sallad det första som poppar upp i huvudet eftersom det bara är att köpa hem det man vill ha i och slänga ihop snabbt. Man kan göra en dressing/vinägrett och ha med i en annan burk så blir inte salladen slabbig. I salladen kan man ha kall potatis, pasta, bulgur/cuscus, kalla ägg, kallskuret kött eller räkor/rökt el. gravad fisk om man har kylklamp undertill.
Kall paj är också helt okej (som kall pizza). När jag tänker efter är jag faktiskt själv dålig på att värma rester och äter alla mina lunchlådor kalla oavsett vad det är 
Kycklingsallad, potatissallad och kassler, smörgåsar, frukt, det beror väl helt på vad ni tycker om?
- Kycklingspett som grillats i ugn
- Grönsaker i stavar o buketter. Morot, majrova, rättika, kålrabbi, blomkål, paprika osv
- Hemgjorda, kalla köttbullar
- Tunnbrödsrullar med parmaskinka/bresaola samt hommus o grönsaker eller liknande
- Frukter
En riktigt god pastasallad: blanda turkisk yougurt och pesto, blanda ner det i pasta och ha i det du tycker om, jag tycker kyckling passar bra till detta, och lite grönsaker då :)
Jag brukar göra tunnbrödsrullar. Jag tar färdiggrillad kyckling som jag tärnar och blandar med färdigkryddad keso feta/oliv. Gott och enkelt!