• mezzi

Kräks slem?

Hej!
    Sonen är riktigt tätt i näsan, det riner enorma mängder, han har mycket slem i halsen oxå. Han kräktes i går vid 11.00 tiden slem när han skulle sova, samma ska på kvällen, slem när han just somnat runt 20.00 och idag slem när han somna runt 10.00
    Han har ingen feber, är lite tröttare än vanligt då han sov oroligt i natt men inte så jag är fundersam. Han härjar som vanligt men just när han ska sova så kräks han.

Tror ni på magsjuka?

Jag är tveksam, kan de kräkas för att de sväljer så mycket slem? det tror jag mer på.
    Han är inte dålig i magen.

Några tankar snälla!!

• Svar på tråden Kräks slem?
  • mia1980

Det gör min son ofta.
    Det är som att kroppen reagerar på allt slem som sväljs och då kräker dom upp det.
    Vissa barn gör det nästan varje gång som är förkylda andra gör det aldrig.

mariasegnalillablogg.blogspot.com/ ~~ Mitt liv i text och bild
  • mezzi

Han har aldrig gjort det tidigare men han är ju bara 1½ årSkrattande

Hur vågar man träffa andra? eller ska vi isolera oss helt?

Då det är så långt mellan kräkningarna och just vid sovning samt att han är pigg och glad samt äter som vanligt blir jag fundersam.

• mia1980

Så länge han kräks så hade jag inte gått ut för att träffa andra, men då det är vanlig förkylning så kanske ni kan ha folk på besök om dom vill riskera att bli förkylda dom också.

Om jag inte minns helt fel så började min son också med slemkräkningar i den åldern. Han gör det fortfarande när han är riktigt förkyld och han är 8 år nu.

• mezzi

ok! Tack för hjälpne, då är jan inte ensam. Ja självklart säger jag som det är så får de som vill komma på egen risk!
    Jobbigt när de är sjuka fast pigga!

• viseversa

Kräks han slem ska han INTE träffa små små bebisar. Rs visar sig ofta med att barnet kräks slem. Nu är han 1,5 år såför honom är det ingen fara.Men en lite liten bebis kan bli dödssjuk av rs bara så du vet det ts.

• SandraP81

Min dotter har varit förkyld i 2 veckor, började med snuva och sen tillkom hosta. Nu är hon superhostig med jättetjockt slem och lite feber. Misstänker RS själv, hon har inte haft slemhosta tidigare. Ska hålla henne hemma.

• mia1980
    viseversa skrev 2011-03-18 10:55:33 följande:
    Kräks han slem ska han INTE träffa små små bebisar. Rs visar sig ofta med att barnet kräks slem. Nu är han 1,5 år såför honom är det ingen fara.Men en lite liten bebis kan bli dödssjuk av rs bara så du vet det ts.
    Det KAN vara RS, men vissa barn kräks slem utan att ha RS.
    Men vid RS så brukar barnet vara ganska sjukt, inte orka med att leka så.

Kan säga att min son som OFTAST kräks slem vid förkylning aldrig haft RS. Har räckt med att vara lite snorig så kom slemmet vissa perioder. Vissa barn är kräkiga, andra inte.
    Dessutom så skulle hon ju berätta sanningen för den som kanske skulle komma på besök och att det var på egen risk. Därmed är det upp till besökaren om det är okej att dom blir sjuka eller inte.
  • mezzi

Självklart ska han inte träffa bebisar. De som ska komma är vuxna och får själva välja om de kommer eller ej! Vi säger precis som det är!

Han är lite klängigare än vanligt men pigg och glad!

• mezzi

är det vanligt vid magsjuka att det är så många timmar mellan kräkningarna?

• älskarlivet81
    viseversa skrev 2011-03-18 10:55:33 följande:
    Fast vår bebis kräks slem typ varje dag.. Hon dreglar inte utan kräker upp slem istället.. Framför allt nu när hon börjar få tänder..
  • Longing

Det är inte magsjuka..
    Gå till läkaren & få en starkare hostmedicin mot segt slem, typ mollipect och ge koksaltlösning för att hålla slemmet & snoret rinnande. Så länge han inte har feber behövs inget annat.
    Min son har exakt likadant. Kräks ett par gånger om dan av slemmet.

• ann Louise

Min dotter på 3 år började i morse att få upp slem, har druckit saft hon har fått behålla, gör små tendenser till att må illa men inget kommer, i eftermiddag har hon även feber, är det magsjuka el bara slem efter förkylning.

Svar på tråden Kräks slem?