• mia1980

Kräks slem?

Det gör min son ofta.
    Det är som att kroppen reagerar på allt slem som sväljs och då kräker dom upp det.
    Vissa barn gör det nästan varje gång som är förkylda andra gör det aldrig.

mariasegnalillablogg.blogspot.com/ ~~ Mitt liv i text och bild
  • mia1980

Så länge han kräks så hade jag inte gått ut för att träffa andra, men då det är vanlig förkylning så kanske ni kan ha folk på besök om dom vill riskera att bli förkylda dom också.

Om jag inte minns helt fel så började min son också med slemkräkningar i den åldern. Han gör det fortfarande när han är riktigt förkyld och han är 8 år nu.

• mia1980
    viseversa skrev 2011-03-18 10:55:33 följande:
    Kräks han slem ska han INTE träffa små små bebisar. Rs visar sig ofta med att barnet kräks slem. Nu är han 1,5 år såför honom är det ingen fara.Men en lite liten bebis kan bli dödssjuk av rs bara så du vet det ts.
    Det KAN vara RS, men vissa barn kräks slem utan att ha RS.
    Men vid RS så brukar barnet vara ganska sjukt, inte orka med att leka så.

Kan säga att min son som OFTAST kräks slem vid förkylning aldrig haft RS. Har räckt med att vara lite snorig så kom slemmet vissa perioder. Vissa barn är kräkiga, andra inte.
    Dessutom så skulle hon ju berätta sanningen för den som kanske skulle komma på besök och att det var på egen risk. Därmed är det upp till besökaren om det är okej att dom blir sjuka eller inte.
Svar på tråden Kräks slem?