• 3småttingar

På vilket sätt ska jag föda mitt 3:e barn?!

Det har totalt låst sig för mig. Jag har ingen aning om hur jag ska göra detta för att det ska kännas bra...

Alt 1 - kämpa för snitt. Men rädd, gör ont efteråt, jobbigt att inte kunna röra sig pga smärta osv.

Alt 2 - igångsättning. Men rädd för mer intensiva värkar och för pinvärkar som inte gör nån nytta. Kroppen är kanske inte mogen och då startar man nått som man får 1000 gånger mer smärta. Dock så ligger man inne redan och kan få ryggbedövning innan och man får lustgas. Men det kanske drar ut på tiden som sjutton?!

Alt 3 - väntar på att det startar av sig själv. Då tar det tid innan jag får bedövning. Det kanske blir likadant som med dom andra 2... att jag upplever panik, kaos, smärta och allt bara låser sig och barnet fastnar osv osv osv osv osv....

Alt 4 - är gravid resten av livet!! :(

★Edwin 06, Ella 08 & BF 26 maj 2011 ★ snuttanslife.blogspot.com
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-20 19:48
    Jag har gått i Aurora samtal. Har träffat en läkare och ska träffa läkare nr 2 i veckan.. då måste jag veta vad jag vill!
  • Svar på tråden På vilket sätt ska jag föda mitt 3:e barn?!
  • Annelie 76

Är inte det här nåt du borde prata med barnmorskan och ev förlossningspersonalen om? Det finns ju mediciner och bedövning så förlossning skulle teoretiskt sätt kunna vara smärtfri men jag tror att man måste vara väldigt tydlig och ärlig och prata med alla inblandade om saken först. Sen kan ju saker hända på vägen men du är ju aldrig helt ensam på resan.

• lo75

Vet inte hur de första förlossningarna har varit men panik, kaos och smärta låter inge vidare. Jag kan bara prata gott om planerat kejsarsnitt, jag har inte haft några problem efter mina snitt. Så om du är rädd för förlossningen och tidigare upplevt panik under förlossningen borde du kunna få tid för ett planerat kejsarsnitt. Det är en fantastisk upplevelse!

• 3småttingar
    kariba skrev 2011-03-18 10:37:52 följande:
    Hur har tidigare förlossningar varit då?
    Dom har varit vaginala 8 dagar efter BF. Det är helt okej att gå över så sätt, tråkigt men okej. Startat sponant och sen panik, kaos och smärta..
    Annelie 76 skrev 2011-03-18 10:41:23 följande:
    Är inte det här nåt du borde prata med barnmorskan och ev förlossningspersonalen om? Det finns ju mediciner och bedövning så förlossning skulle teoretiskt sätt kunna vara smärtfri men jag tror att man måste vara väldigt tydlig och ärlig och prata med alla inblandade om saken först. Sen kan ju saker hända på vägen men du är ju aldrig helt ensam på resan.
    Ja men det är det jag gör. Jag har gått i aurora samtal och jag har träffat en läkare som har gett mig alternativen.. Men det är ju jag som måste bestämma mig :(
    viseversa skrev 2011-03-18 10:43:12 följande:
    Suprice ts men ut måste ungen oavsätt.
    Haha jotack :) Alt 4 funkar ju inte precis..
    lo75 skrev 2011-03-18 10:50:53 följande:
    Vet inte hur de första förlossningarna har varit men panik, kaos och smärta låter inge vidare. Jag kan bara prata gott om planerat kejsarsnitt, jag har inte haft några problem efter mina snitt. Så om du är rädd för förlossningen och tidigare upplevt panik under förlossningen borde du kunna få tid för ett planerat kejsarsnitt. Det är en fantastisk upplevelse!
    Jaa men är så rädd för hur det känns efteråt :S
    ★Edwin 06, Ella 08 & BF 26 maj 2011 ★ snuttanslife.blogspot.com
  • LabLover

Om inte aurora har hjälpt kanske du ska leta upp en psykolog/terapeut som kan hjälpa dig? Gå en psykoprofylaxkurs?

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & BF april 2011 ♥
  • Viktorsmamma2010

Jag hade valt alt. 3. kanske du kan ha en doula med dig på förlossningen. har läst att d ska va bra o lugnande. Jag önskar jag hade haft det på min förlossning.

• Broadway

Jag har exakt samma funderingar som du, kunde vara mitt eget inlägg. För mig är det också tredje förlossningen och jag lutar åt att vara gravid för alltid

För mig blir det nog igångsättning, just för att hinna med epiduralen och kanske slippa den panik och ångest jag kände under framförallt sista förlossningen. Kommer även att gå i samtal även denna gång, men tvivlar på att det lugnar mig.

Jag är nästan lika rädd för kejsarsnitt så det är nog inget alternativ jag kommer att kämpa för. Har haft för många bekanta som fåttt väldiga problem efter kejsarsnitt.

• Zavedos

Läst några böcker? Kurator? Har du gjort NÅGOT för att bearbeta din rädsla? Det MÅSTE du!

• Cloudy

Alternativ 3 i kombination med dyktekniken torde väl vara bästa för både dig och barnet?

Personligen så förstår jag inte varför alla inte föder med dyktekniken (som kort innebär att du ska slappna av och andas lungt genom värken för att hjälpa kroppen och minska smärtan)

Svar på tråden På vilket sätt ska jag föda mitt 3:e barn?!