På vilket sätt ska jag föda mitt 3:e barn?!
Jag har exakt samma funderingar som du, kunde vara mitt eget inlägg. För mig är det också tredje förlossningen och jag lutar åt att vara gravid för alltid
För mig blir det nog igångsättning, just för att hinna med epiduralen och kanske slippa den panik och ångest jag kände under framförallt sista förlossningen. Kommer även att gå i samtal även denna gång, men tvivlar på att det lugnar mig.
Jag är nästan lika rädd för kejsarsnitt så det är nog inget alternativ jag kommer att kämpa för. Har haft för många bekanta som fåttt väldiga problem efter kejsarsnitt.

Ska gå på pse även denna gång och kommer få samma alternativ i prinsip som du fått (ts) och har liknande funderingar inför igångsättning som annars verkar vara ett av de bättre alternativen.
För mig handlar det enbart om smärtan. Var inte alls rädd inför första förlossningen men fick så ont att jag fick minnesluckor, blackouter, utomkroppslig upplevelse, ögon som rullade bak i ögon hålan mm mm båda förlossningarna. Detta trots EDA/spinalbedövning och lustgas.
När man har så ont hjälper ingen profylax eller dykteknik i världen...
Värsta var under andra då jag upplevede under en av de värsta värkarna att jag gick över till "andra sidan". Jag var inte kvar i rummet, all smärta försvann och det blev ljust omkring mig. Jag blev plötsligt helt klar i huvudet och sa till mig själv att jag måste gå tillbaka. Väääääääldigt obehagligt