Du har köpt muffins på mcdonalds..
Och av en slump kollar du på märket som visar "gjord - tinad - slänges" och ser att den skulle ha slängts för två timmar sen.
- Vad gör du?
Och av en slump kollar du på märket som visar "gjord - tinad - slänges" och ser att den skulle ha slängts för två timmar sen.
- Vad gör du?
Jag skulle påpeka detta me ändå behålla den (: Men att dom skulle bli bättre med att slänga produkter som gått ut i datum, jag jobbar själv på Donken och vi vill ju bara veta om sånahär saker har hänt, det får ju inte göra det, allt har ju ett bästa före datum för en andledning.
Fast det är inget fel på en muffin som gått ut för två timmar sedan. Hemma gör man knappast skillnad på timmar. Otroligt slöseri om de skulle slänga den.
det som blir är ju att donken inte kan garantera fräscheten efter 8 timmar som den får ligga framme.
den kan ju bli lite hård men absolut inget fel på den!! men som sagt, efter 8 timmar så kan ju inte vi garantera att den smakar eller så som den ska, men som du säger, den håller och smakar lite gott som 10 timmar efter som 8 timmar (:
Jag äter den ändå. Snacka om fånigt att slänga mat som passerat bäst före-datum utan att först kolla om det är ok. Speciellt när det handlar om två timmar.
Äter den.
Jag skulle påpeka detta men ändå behålla den
Som sagt så måste vi slänga maten som har passerat sitt bäst före datum det handlar om fräschheten såklart! Det gäller ju även hamburgare och pommes! Ni ska bara veta hur mkt som slängs som det absolut inte är nått fel på men som har passerat bäst före datum! Tror folk skulle bli chockade :)