Ni som jobbar på förskola och är gravida..
Hur länge jobbade/kommer ni att jobba som jobbar på förskola innan ni går på grav ledighet?
Hur länge jobbade/kommer ni att jobba som jobbar på förskola innan ni går på grav ledighet?
Vill jag också gärna veta....
Jag jobbade till v.34. Sen blev jag sjukskriven pga. HF. Annars hade jag nog kunnat arbeta ett tag till, var ju pigg o så förövrigt
Jag gick hem två månader innan. Kombinerade semester och havendeskapspenning. Hade problem med foglossningar (dokumenterat hos sjukgymnast) och fick därför igenom hp trots att det är sällan man får det. Jobbar med de misnta barnen och det var tungt i slutet speciellt då det var förra vintern med mycket snö men barnen läre sig att om det var jag som skulle hjälpa dem på med skorna så la de sig på rygg med benen i vädret istället haha!
Första barnet till 2 veckor innan. Detta barn till 2.5 vecka innan. Ska ha om 7 veckor.
Ni som har erfarenhet kring detta. kan det vara värt att spara lite semester och ta ut innan havandeskap? Jag hade tänkt att plocka ut alla dagar nu till sommaren, kanske är skönt när man är gravid. Men börjar fundera på om de e de bästa....
Om du får hp så kan du nog ta allt i sommar. Det är ju väldigt svårt att få det i detta yrket bara, tyvärr. Så om du inte får det är det ju bra att ha semester att ta av. Svårt det där.
Men varför är det svårt? det är ju tunga lyft varje dag? Iof jobbar jag på syskon, men vi har gått om små, en ettåring, och massa två och treåringar. Det är ju ett tag kvar, men semestern ska ju lämnas in snart.....
Tack för ditt svar förästen! =)
Jag hade halvtids havandeskapspenning(jobbar med småbarn) i en månad, fram till två veckor före bf, dom sista två veckorna tog jag semester. Tyckte det var ganska lagom, hade nog gjort samma nästa gång.
En kollega till mej sökte havadeskapspenning 2 månader o heltid, hon fick avslag. och en annan hade sökt som jag och fick okej, så därför gjorde jag som hon... Tror att det är ganska svårt att bli beviljad havandeskapspenning länge innan om man jobbar på förskola, för de tycker man kan bli omplaserad till större barn.