• Mangift

Sexproblem

Hej!

Vad jag förstår handlar många frågor om sex..här kommer en till, är gift sedan många år, har två barn 8 och 12 år men vårt sexliv är obefintligt. Jag har tagit upp det flera gånger,utan att vi blivit sura, utan bara diskuterat det hela.
    Jag vill ha mycket närhet, allt behöver inte leda till sex, men kan tycka att det kan vara skönt att bara hålla om varandra i soffan, mysa i sängen, ta och känna på varandra, men jag är så less på att aldrig få något tillbaka trots att vi diskuterar detta emellanåt. Jag vill inte vara otrogen!! Jag förstår att alla tycker olika vissa gillar mer närhet sex vissa inte, men varför är det alltid den som inte vill som inte kan ge med sig lite?(I alla fall upplever jag det..)
    Hur ska vi lösa detta? Jag tycker jag gjort allt genom att ta upp frågan relativt ofta,försökt att hålla om henne,smeka henne,krama henne m.m, men hon tar nästan aldrig på mig!Skulle önska hon kunde krama mig, smeka mig,eller ta något iniativ någon gång, vad ska jag göra?

• Svar på tråden Sexproblem
  • Mangift

Oftast handlar det om att hon känner sig stressad,hon har då ingen lust, vilket jag förstår,Du frågar hur länge vi har haft det så, det är nog sedan vi träffades för 23 år sedan..Så det är inget nytt...Hon är obekväm att prata om sex, när vi pratar så får man inga svar, merän att hon ska tänka på det och försöka, men jag vet varje gång att det slutar som vanligt med ingenting. Jag känner mig så frustrerad!!! Det har mer bivt att jag själv känner att jag har blivit sur och grinig på helgerna.Tiden tillsammans är dålig, vi fick faktiskt två timmar förra helgen på soffan tillsammans...jag kysste hennes svank,smekte henne på ryggen och rumpan, kysste hennes bröst...sedan orkar jag inte bry mig när hon inte vill ge något tillbaka, inte ta tag i mig, smeka mig eller på något vis beröra mig..
    Jag känner mig sårad och besviken, ..Man känner sig som något katten har släpat in...Samtidigt vill jag inte vara otrogen bara för att ha sex även om jag längtar eftersex..

Svar på tråden Sexproblem