Strålar ner i högra benet, framifrån??
Vet ngn vad det är...det är säkert normalt men jag blir så nyfiken..började i morse och har inte släppt än...Kommer med några sekunders mellanrum...skumt...Hur känns foglossning??
Vet ngn vad det är...det är säkert normalt men jag blir så nyfiken..började i morse och har inte släppt än...Kommer med några sekunders mellanrum...skumt...Hur känns foglossning??
Jag är i vecka 15 +4
kan vara ischiasnerven som är i kläm.
Jasså...vad gör man åt det.....nu har jag haft det i över ett dygn och det gör ont när det strålar ner......det försvann ett tag igår mitt på dagen för att sedan komma tillbaka o under natten var det lite lugnare men nu har det kommit igen rätt så ofta...
Hej!
Det du kan göra 1 gång om dagen är att stretcha höftböjarmuskeln.
I båda benen.Du kanske står och lutar dig mest på ett ben då blir andra benet lidande.
Gå ner till friarställning och jucka rumpan uppåt och rak i ryggen, då skall du känna hur det drar i ljumsken.
Kan funka testa.......
jag tror inte det är ischias nerven då den kommer från ryggen jag har i högra låret på framsidan.. o det kommer hela tiden oavsett om jag är stillasittande eller om jag rör mig......läste om foglossning oxå men det verkar oxå vara om man rör sig...det strålar ut med ngra sekunders mellanrum...
Hej, jag tror jag har samma som dig.. gör sååå ont... har precis så som du beskriver det.. haft det sen igår men blivit värre idag.. fast detta är min 4:e grav visserligen o har aldrig haft foglossning innan men det gör sååå förbaskat ont fast mer på den ena sidan.. den högra.
Jag har ischias lite då och då och den strålar oavsett om jag rör mig eller inte. Minsta lilla rörelse kan framkalla samt att sitter jag så strålar det friskt från rumpan och ner i benet.
Är det ngn som vet om man kan få det att försvinna...nu tex har det lugnat ner sig men jag har tagit två alvedon för jag har ont i hela kroppen..tror jag åker på en förkylning oxå..=(.......finns det ngt som lindrar eller kommer det blir vardagsmat..??
Ingen aning utan jag har funnit mig att ha så där i omgångar. Men ta kontakt med sjukgymnasten på din vårdcentral och hör med dem.
Ischias är bak så om det strålar fram mot blygdbenet kan det vara fogen eller att fostret trycker ned.
Hur skumt som helst...det är helt borta..=)...jättekonstigt..men man skall väl inte klaga...=)...det var inte kul i alla fall..
TIPS:
jag har fått höra av min yoga-lärare att man ska undvika att ligga på höger sida. Det hämmar blodtillförseln och flödet av syret till både dig och barnet. När jag fick reda på det gick det upp ett ljus, jag hade SVINONT på höger sida under hela förlossningen, eftersom hjärt-ljuden gick ned så var jag tvungen att ligga på sidan och då blev det höger tyvärr!! Kan ju ha med det onda att göra. Testa att bara ligga på vänster o se om det försvinner!
Jag har en fläck på mitt högra lår där det sticker och känns lite förlamat när man trycker på det. Frågade BM om det och hon sa att det var nerver som ligger i kläm..... Blir det värra kan man prata med en sjukgymnast.
Kram C