Inlägg från: Anonym (Vanligt=normalt?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vanligt=normalt?)

Min man tittar på porr! Normalt?

Det är tydligen vanligt i alla fall. Men om man tänker på att det är någons dotter eller son som är med i filmerna. Att det ligger någon form av tragik bakom att de medverkar så är det knappast så upphetsande mer.

Jag tror din man är helt normal och ingen snuskhummer men jag tycker att du skall berätta vad du tänker om du tycker att det känns olustigt. Tillit är ju alltid bra i ett förhållande.

Rakad Apa skrev 2011-03-21 14:01:20 följande:
    De flesta killar som førnekar att de ser på porr gør det ändå
    Äh, vad fånigt. Statistik på det? Förtal av männen tycker jag.
    Rakad Apa skrev 2011-03-21 14:13:02 följande:
    Haha, förtal? Blir lite svårt att föra statistik när de förnekar sitt porrtittande. Jag har stor umgängeskrets och de flesta är grabbar, så jag vet hur det är. Är för övrigt själv kille så jag vet hur vi fungerar.
    Nee, du kan inte tala för alla män. Du kan tala om hur det är i dina kretsar men det finns människor som gör andra aktiva val än ni gör. 
    Rakad Apa skrev 2011-03-21 14:27:17 följande:
    Har inte sagt att jag talar för alla män, men jag vet hur de flesta fungerar.
    Ok, du kan inte heller tala för majoriteten... Du kan tala för dig och dina kretsar helt enkelt.

Men det är inte så viktigt. Jag tror att ts man är helt normal och att det inte alls är ovanligt. Sen tycker jag att det är något som skall vara ok att prata om som par. Det är stor skillnad på att titta på porr och att titta på vackra kvinnor. Tittar man på porr så underhåller en industri som innebär stor olycka för många unga människor. Kvinnor (för ofta är de i fokus) som blivit utsatta för övergrepp som mycket unga, som inte har stabila familjeförhållanden, inte känner sig sedda, saknar självtillit etc. etc. Det är en sorglig bransch och jag känner till män som när de tänker efter inte tycker att det är så upphetsande längre.

En del intresserar sig för etiska frågor och tar aktiva beslut därefter. Plus att inte alla tänder på den romantiserade bilden av den k*a horan. Sexualiteten är ganska individuell. 
    Anton Chigurh skrev 2011-03-21 15:16:19 följande:
    98 % av alla män tittar på porr lite då och då, fullt normalt, faktiskt, då det inte bara är en företeelse utan en rättighet. Inget som helst fel i att skaffa sig aptit borta, bara du äter hemma............!
    Är det en mänsklig rättighet att titta på porr?! Så om det inte längre finns någon som vill ställa upp i filmerna/på bilder skall man...

Vilka räknar du som män? Alla åldrar och samhällsgrupper eller? Var kommer din siffra från?

Jag känner till män som skulle ta illa upp över att dras över samma kam som de som väljer porren. 
    Familjen Valjus skrev 2011-03-21 15:19:08 följande:
    Och 80 procent av alla kvinnor är otrogna
    otäckt det är med stat...
    Men vad får ni allt ifrån? Aftonbladet?
    Familjen Valjus skrev 2011-03-21 15:24:00 följande:
    Var en vän som slängde ur sig det där
    o antagligen var det bara skitsnack!
    Samma vän sa också att alla kvinnor är h'ror
    han verkar inte så stabil...
    Aha, ja vi stryker den källan va
    Anonym (Man) skrev 2011-03-21 21:30:07 följande:
    Jag hade en kvinna som var totalt anti, hennes argument, som de flesta kvinnor som är negativ till porr är:

- Det är fejk (Nae äre?! Men Vampire Diaries är verklighet?)
    - Det är inte skönt, kvinnan trycks ner etc etc ( Ja jo, det finns sådan porr, vem är jag att avgöra, sitter inte o tänker på att kvinnan skulle vantrivas)
    - Hur kan du tända på denna sortens sex, in ut sprut etc. när du vet att det är fejk. ( Även här, sluta tänka så förbannat mycket, o bara go with it!! Jävla överanalyserande kärringar!!)

Vill jag vara eftertänksam, analyserande och få ett djup i det jag ser, ja då drar jag på en dokumentär, annars ska man ABSOLUT inte hålla på o tänka så jävla mycket när man ser porr.
    Nä, du vill inte tänka så mycket. Tex. på att det är någons dotter och ofta en sorglig historia kring att kvinnan valt att delta i porr-sammanhang överhuvudtaget.
    Mad as snow skrev 2011-03-21 22:38:21 följande:
    Är detta något du tycker eller något du vet?
    Det vet väl alla någorlunda pålästa människor? Många kvinnor, och män med för den delen, som varit utsatta för sexuella övergrepp som barn hamnar i promiskuösa sammanhang. Det är inte sällan droger med i bilden och det finns en porrindustri som tvingar, lockar, mutar in unga människor i branschen.

Jag känner till att det finns olika typer av porr eller erotik. Tex att det finns många privatvideor av par som tänder på att veta att andra tittar etc. Jag tycker inte att sex är fel på något sätt och så länge alla parter är med på det så får de göra vad de vill och skall inte känna skam för det.

Jag vill bara inte underhålla en industri som lever på andras olycka.

Jag dömer ingen. Jag vet att det är vanligt men det skadar väl inte att tänka till och välja aktivt vad man vill pyssla med. 
    Rakad Apa skrev 2011-03-21 22:44:26 följande:
    Du verkar ju tråkigt pryd!
    Fast kan man inte ha en diskussion utan att världen skall bli svart-vit? Sexualiteten kan ta sig olika uttryck och alla tänder inte på porr. Det är väl ok?
Svar på tråden Min man tittar på porr! Normalt?