• Madick

Min man tittar på porr! Normalt?

De flesta gör det. Helt normalt så länge det inte går ut över ert gemensamma sexliv.

• Madick
    Loriyana skrev 2011-03-21 08:20:02 följande:
    Porr är exploation av människor, det är oftast unga kvinnor i en utsatt situation som hamnar i porrfilmer. 

Är ni så patetiska att ni inte kan ha ett bra sexuellt liv utan att få "inspiration" från människor som så brutalt utnyttjas? Pinsamt tycker jag det är och att det till och med anses som "normalt" ger mig kalla kårar.
    Så alla amatörfilmer som finns är alltså unga kvinnor i en utsatt situation? De som "inte ens" får betalt? Och vänta nu, unga var de inte heller. Inte opererade eller fejkstönande heller.

Jag har (tyvärr) sett filmer där det tydligt syns att det är fejkstön och vissa grimaser faktiskt är "aj" grimaser, totalt avtändande. Men det finns så otroligt mycket mer som jag tycker visar på att det faktiskt finns folk som gillar att visa upp sig och folk som uppskattar att få se vanligt folk ha trevligt.

Det är inte direkt inspiration, mer variation skulle jag vilja säga. Det är fullt möjligt att det du och din karl ev. gör i sängen är något jag tycker är helt sjukt. Varför skulle jag bry mig om det, och varför ska du bry dig om vad jag gör? Att säga att all porr är vidrig är som att säga att alla män är våldtäcktsmän, alla kvinnor är frigida isblock och alla barn är elaka utbytingar.
  • Madick
    Anonym (hemskt) skrev 2011-03-21 09:47:47 följande:
    Själv ska jag nog gå och laga middag ( det retar många att min familj äter middag 10.30 om dagarna men det är också NORMALT). =) Och jag ska INTE kolla i nån kokbok...

Men själv är jag mycket nöjd med mitt sexliv och har inga problem alls så uppenberligen måste man inte ha porr i alla fall. Och jag har lyckats bli gravid tre gånger så jag vet ju hur man gör..=)
    Jag lagar också mat utan kokbok och hittar på nya rätter, men likförbannat ser jag matlagningsprogram och bläddrar gärna i mat-tidningar när jag får chansen. Eller en fin bilderbok med chokladefterrätter, snacka om matporr!

Jag undrar om du hoppar över sexscener i böcker du läser? T.ex. Grottbjörnens folk och den serien, myyycket sex i den, rena rama porren faktiskt. Och filmer, alltså nån action eller så, Flickan som lekte med elden t.ex. är det flera sexscener (utöver våldtäcktsscenerna som är vidriga). Läser du sextrådar här?

Om du gör det, varför är det accepterat men inte en film där man inte hymlar om vad det handlar om?

Jag kan köpa helt att man ogillar att tjejer blir utnyttjade, absolut! Men att döma ALLT efter vad vissa rötägg gör blir ju skevt.
  • Madick
    Pentagram skrev 2011-03-21 12:45:09 följande:
    Det torde vara normal att killar tittar på porr via internet, oavsett om de har partner eller ej. Lika normal (dvs, i samhället vanligt förekommande) torde det vara att en given kille kommer att neka till sådant beteende om hans partner frågar honom om det.
    Exakt. De har lärt sig att det är lugnast att ljuga om det.
  • Madick
    Anonym (hemskt) skrev 2011-03-21 15:21:35 följande:
    Klart jag läser det i böcker men om boken BARA handlade om sex, hur intressant blir det? Jag har nog liiiite högre intelligens än så.

Sitter ni på jobbet och berättar vilka porrfilmer ni sett i helgen? Om inte, varför inte? INGEN på mitt jobb gör det!! Så lite pinsamt är det nog ändå.
    Klart intressant att ramla över en bok som har en massa välskriven sex, jag tycker det är intressant. Det handlar väl inte om intelligens, jag läser allt från Odyseen, Krig och Fred till chic lit och porrnoveller.

Jag pratar inte på jobbet om vilka ställningar jag och sambon hade sex heller, jag anser det fortfarande vara privat, precis som vilka porrfilmer jag eventuellt har tittat på. Har inget med pinsamt att göra, utan att det är privat.
  • Madick
    Anonym (emot porr) skrev 2011-03-21 19:36:07 följande:
     Är ju riktigt äckligt med porr, tjejer som stönar av in och ut-sex, det är ju inte ens skönt! Sån skev bild porren har på sex alltså.
    Ehm, eller så är det du som har en skev syn. Jag både stönar och tycker det är skönt med in och ut-sex.
  • Madick
    Anonym (emot porr) skrev 2011-03-21 20:42:38 följande:
    Jodå jag har kollat en del porr i mina dagar, men då trodde jag att kvinnorna verkligen njöt utav det. Nu vet jag bättre och har haft sex och kan inte förstå hur kvinnor kan njuta av den sorts sex som finns i porr. Ingen av mina tjej-kompisar eller jag njuter av sån sex.
    Men stackars er! Antingen vågar ni inte släppa loss, ni känner inte era egna kroppar eller så har ni helt kassa pojkvänner för ni missar verkligen något!
  • Madick
    Anonym (emot porr) skrev 2011-03-21 20:48:59 följande:
    Jodå det är det jag gör, känner min kropp. Och jag får ingen njutning av sånt som finns i porr, så varför hålla på med en massa konstiga ställningar och in och ut när jag vet vad som ger mig njutning?
    Men eftersom jag, många andra här och alla i min umgängeskrets tycker ATT det är njutbart, varför kan du inte förstå att alla inte upplever sex som du gör? Och jo, jag tycker synd om dig om du inte uppskattar "in och ut-sex". Fast du kanske är lesbisk? Då kanske det är en bit som man avstår? En uppriktig fundering, jag har ingen aning.
  • Madick
    Anonym (Vanligt=normalt?) skrev 2011-03-23 22:09:33 följande:
    Jag anser otrohet vara när man ingår en sexuell och/eller romantisk relation till någon eller "något" utan partnerns vetskap. Jag tycker absolut att hemligt porrsurfande är form av otrohet om det sker i hemlighet och/eller mot partnerns vilja.  
    DET HÄR håller jag helt med om! Men det har ju egentligen inget med att det just är porr att göra. Om min partner är mot porr och jag hemskt gärna vill ha den delen i mitt liv så måste vi ju prata om det. Vad är det som gör att partnern inte tycker om att jag tittar på porr? Är det sorten jag tittar på eller är det känslan av att vara utanför? Hur kan vi lösa det? Är det något jag känner att min partner känner oerhört starkt för och faktiskt har argument som jag accepterar så måste jag ta ställning, vill jag avstå från porren eller partnern? Att behålla båda i det läget är ren lögn. Det behöver inte betyda att porren är viktigare än partnern, utan att det finns så stora grundproblem i kommunikationen eller värderingar att det inte kommer fungera.

Dock lär ju för att jag ska lyssna och försöka förstå motståndaren ha rätten att bli lyssnad på och tagen på allvar för mina argument.
  • Madick
    FoxMulder skrev 2011-03-25 18:29:34 följande:
    Om mannen ser på porr så är det för att Kvinnan inte vill ha sex nog ofta.
    Du har skrivit en massa om kvinnor som inte vill ofta nog. Jag tror det tyder på att du är så kass i sängen att ingen vill ha det med dig...
Svar på tråden Min man tittar på porr! Normalt?