Min 8 åriga dotter är kär i en flicka.
Jag tycker att du ska "hantera" detta på exakt samma sätt som om hon vore kär i en pojke. Dvs dra inte på för stora växlar överhuvudtaget och låt henne ha sina känslor. Precis som ni verkar ha gjort
Blir glad att läsa att ni fått så bra "respons" från andra.
Det värsta man kan göra är ju att säga att nått är fel (nu vet jag att ni inte gjort det) och att lägga för mycket vikt på könet på de som är inblandande. Oavsett om hennes intresse för denna tjej, andra tjejer eller "går över" till killar så är det så härligt att läsa om en 8-åring som är så KÄÄÄÄR
Vet mycket väl att andra kan ha åsikter men visar man hemma att det inte är någon grej överhuvudtaget så tror jag att våra barn kommer växa upp i ett mindre hårt klimat.
Min minsta dotter sa en gång när hon var ca 4 år - HENNE ska jag gifta mig med !!.. när hon såg en punktjej med rosa hår
Och hon berättade det i kapprummet en morgon på dagis varpå en annan pappa nämnde att "Det går ju inte, du är ju själv tjej!" DET är inte ok att säga till andra barn tycker jag! Om andra har såna åsikter kan man ha dom för sig själv anser jag.
Jag skulle inte tycka det var konstigt alls om någon av mina tjejer gillar tjejer även i framtiden. Så länge dom har flick-pojk-vänner som är snälla och respekterar dom så tänker jag inte lägga mig i!!