fantomkvinnan skrev 2011-03-22 09:00:19 följande:
Mina föräldrar sa blankt nej till piercing och tatuering. Till slut fick jag nog av deras tjurighet så jag bad en nära vän pierca mig. Det blev tunga, navel och läpp samtidigt. Passade på att göra en tatuering i nacken med.
De blev vansinniga och krävde att jag skulle ta bort piercingarna omgående. Vägrade såklart och de hotade med att de skulle ta bort dem själva om jag inte gjorde det. Men hade de ens försökt så hade det gjort ont och de hande inte kunnat göra det utan att bruka våld så de fick lägga ner den idén.
De krävde också att få veta vem som hade piercat och tatuerat mig men jag vägrade tala om det.
Fick en mängd straff. Utegångsförbud, indragen månadspeng mm men jag märkte inte så mycket av det eftersom att jag drog när jag var 15.
Jag tycker att det är riktigt löjligt att säga nej till en piercing för att "barnet" inte är myndigt.
Ungen får ha sex och det innebär större ansvar och fler risker.
Man ska även välja vilken utbildning man ska gå och det är också ett stort beslut att fatta.
Men pierca sig får man inte göra?
Nu är det 10 år sedan jag piercade mig och tatuerade mig. Har dock tagit ut alla piercingar och två av dem har läkt ihop men hålet i läppen vill inte växa igen.
Tatueringar har jag gjort så många som 19 st och jag är sjukt nöjd med alla.
Föräldrarna bestämmer så länge barnet inte är myndigt. Enkelt. Idag kan man straffa den som utfört sånt utan föräldrars tillstånd och jag hade dragit mitt barn till psykolog. Straffen du fick var alldeles för milda. Mina barn kommer att avrådas från sex före myndighetsdagen också. Välja utbildning är nödvändigt för din framtid.